شناسهٔ خبر: 55676064 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش حضوری اولویت اصلی ماست

صاحب‌خبر -

شفقنا- معاون مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی پیش رو اولویت اصلی آموزش و پرورش اجرای برنامه‌های آموزشی چهره به چهره و حضوری برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز است.

به گزارش شفقنا به نقل از مهر، آقای احمد محمودزاده بعد از ظهر چهارشنبه در گردهمایی توجیهی کارشناسان، مسئولان و رابطان حوزه آموزش از راه دور استان‌های کشور در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش ما بر این است تا با اصلاح ایرادات و اشکالات بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های گذشته، تسهیل‌گری را در حوزه آموزش غیرحضوری و غیرمجازی برای گروه‌های خاص فراهم کنیم.

وی اظهار نظر مخالفان و موافقان را در توسعه مدارس غیردولتی یادآور شد و تصریح کرد: هر چند برخی‌ها معتقدند وجود مدارس غیردولتی کمک به عدالت آموزشی است اما عده‌ای نیز این امر را تبعیض و نوعی فاصله طبقاتی در نظام آموزش و پرورش می‌دانند.

 وی ضرورت توسعه آموزش‌های حضوری را با همکاری مدیران مدارس و واحدهای آموزشی یادآور شد و گفت: ما از نظام آموزش طبقاتی استقبال نمی‌کنیم و به هیچ وجه موافق این امر نیستیم و سعی ما بر این است تا شرایط مطلوب را برای آموزش عمومی و فراگیر مهیا کنیم.

آقای محمودزاده به رویکرد سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در این حوزه اشاره کرد و افزود: ما از ظرفیت خیرین در امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌داری استفاده می‌کنیم و قطعاً سعی ما بر این است تا توسعه رشته‌های مختلف آموزشی به ویژه هنرستان‌ها را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین سند تحول دولت مردمی نیز بر تقویت نظام آموزشی عادلانه تاکید شده و سعی بر این است تا در یک فرآیند مطلوب حرکت‌ها و اقدامات مؤثر به انجام برسد.

وی اضافه کرد: برای سال تحصیلی پیش رو اولویت اصلی آموزش و پرورش اجرای برنامه‌های آموزشی چهره به چهره و حضوری برای ۱۶ میلیون دانش‌آموزی است که آماده شروع سال تحصیلی و رفتن به واحدهای آموزشی هستند.

وی بیان کرد: همه ذینفعان آموزش و پرورش از نهادهای انقلابی گرفته تا خیرین، واقفان و دستگاه‌های دولتی باید در ارتقای کیفیت آموزشی کمک‌کار آموزش و پرورش باشند تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

آقای محمودزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار آموزش چهره به چهره، برای گروه‌های بزرگسال و بازمانده از تحصیل در برخی از مناطق محروم و دورافتاده برنامه‌های آموزش غیرحضوری و مجازی نیز در نظر گرفته شده که به صورت خاص از این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ترکیبی و تلفیقی حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هر چند آموزش حضوری و چهره به چهره ثمرات و فایده‌های بسیاری به همراه دارد اما در برخی از شرایط ما مجبور به برگزاری دوره‌های آموزشی، مجازی و غیرحضوری هستیم که در این زمینه سعی ما بر این است تا با اصلاح آئین‌نامه‌ها، مقررات گذشته و صدور مجوزهای فراگیر کمک‌کار فعالان این حوزه باشیم.

وی گفت: با توسعه آموزش مجازی و رفع ایرادات و اشکالات در این زمینه ضروری است تا از ساختارهای موجود نظام آموزش و پرورش در توسعه این بخش استفاده شود ولی امکان کمک‌های مالی در این حوزه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود، افزود: ما باید از ظرفیت ساختمان‌ها، تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری بیشتر بهره بگیریم و قطعاً در این راستا همراه مؤسسان آموزش از راه دور خواهیم بود.

نظر شما