شناسهٔ خبر: 55676022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سه بیمارستان نیمه تمام لرستان تا سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سه بیمارستان در حال ساخت این استان تا سال ۱۴۰۳ در شهر‌های خرم آباد، دورود و کوهدشت تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

 بهرام دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: امروز (چهارشنبه) روند ساخت سه بیمارستان نیایش خرم آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود با حضور دکتر بهرام دارایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید مورد بررسی قرار گرفت..

او بیان کرد: در این راستا مشکل ادامه روند ساخت بیمارستان گهر دورود بررسی و پیگیری لازم از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: برنامه ریزی و پیش بینی برای اتمام پروژه‌های بیمارستان نیایش خرم آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود با تزریق اعتبار و پیگیری مستمر این طرح‌ها با هدف راه اندازی در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت.

دلفان افزود: در حاشیه این نشست وضعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دورود و عمده مشکلات آن شامل راه اندازی بخش‌های توسعه‌ای بیمارستان هفت تیر، تجهیزات پزشکی شامل تجهیزات آزمایشگاهی سی تی اسکن و ام آر آی، دیالیز و مسکن متخصصان مورد بررسی قرارگرفت.

او  ادامه داد: از دیگر برنامه‌های امروز بازدید از بخش‌های درحال توسعه و بستری بیمارستان شهدای هفت تیر دورود بود که توسط دارایی انجام پذیرفت.

بیمارستان نیایش خرم آباد از مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان است که عملیات اجرایی این طرح حدود یک سال و نیم پیش متوقف شده بود و با این سفر، اعتباراتی برای از سرگیری آن در نظر گرفته شد و با افتتاح این بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی بیش از ۲ هزار نفر اشتغالزایی در استان ایجاد خواهد شد.

قبل از شروع سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲میلیارد تومان اعتبار به این طرح تزریق شد و حدود سه هزار متر سقف پس از تزریق اعتبار ساخته شده و ۱۵۰ نفر در این مجموعه اشتغالزایی شده است.

همچنین بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی دورود نیز یکی از مصوبات مهم سفر رییس جمهور به لرستان بود که اسفند سال گذشته پروژه آن به پیمانکار جدید واگذار شد، این پروژه در بحث سازه‌ای ۹۰درصد، اما در کل نزدیک ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

نظر شما