شناسهٔ خبر: 55675408 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معاون حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای مطرح کرد:

برپایی اردوهای «بازی سازی» در مناطق کم برخوردار با هدف شناسایی استعدادها

سیدمحمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای از برپایی اردوهای «بازی سازی» در مناطق کم برخوردار با هدف شناسایی استعدادهای این عرصه و در راستای تحقق عدالت فرهنگی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان این مطلب افزود: مدرسان انستیتو ملی بازی سازی ایران در پارک علم و فن آوری استان های مختلف اردوهای «بازی سازی» برای علاقمندان برگزار می‌ کنند.

وی ادامه داد: این اردوها که به تازگی در استان سیستان و بلوچستان به کار خود پایان داده، با هدف تحقق عدالت فرهنگی این روزها در استان کرمانشاه برپا شده است.

سیدحسینی به حجم بالای تولید بازی های رایانه ای در کشور اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان استقبال از بازی های رایانه ای مربوط به بازی های تلفن همراه است.

به گفته حسینی در میان بازار بازی‌های موبایلی، محصولات داخلی رقابت نزدیکی با انواع خارجی خود داشته و حتی گاهی اوقات بسیار برتر از نمونه های خارجی ظاهر می‌شوند.

همچنین فرزانه شریفی مدیر انستیتو ملی بازی سازی ایران وابسته به بنیاد ملی بازی های رایانه ای از اهتمام این انستیتو برای شناسایی استعدادهای برتر صنعت بازی سازی خبر داد و گفت: هدف اصلی بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشف همین استعدادها و تحقق عدالت فرهنگی در زمینه بازی سازی و توزیع یکسان امکانات در استان های مختلف است و در این راستا تاکنون 12 مرکز بازی سازی در استان های مختلف کشور ایجاد شده است.

گفتنی است ، ایران به لحاظ سطح کمی و کیفی بازی های رایانه ای در رده دوم بازی سازان رایانه ای قرار دارد. همچنین طبق آمارها حدود 32 میلیون کاربر بازی‌ های مجازی در کشور فعال هستند.

نظر شما