شناسهٔ خبر: 55675322 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ارسال یادداشت اعتراض روسیه به وزارت خارجه ارمنستان

خبرگزاری فارس

سفارت روسیه در ارمنستان با ارسال یادداشت اعتراض به وزارت خارجه این کشور هرگونه دست داشتن در انفجار اخیر در «ایروان» را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سفارت روسیه با ارسال یادداشت اعتراض به وزارت خارجه ارمنستان منکر هرگونه دست داشتن در انفجار اخیر در پایتخت ارمنستان شد.

به گزارش خبرگزاری «ترند» دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه در ارمنستان روز چهارشنبه از ارسال یادداشت اعتراض کرملین به ارمنستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، سفارت روسیه در ارمنستان یادداشتی را به دلیل اتهامات واهی به روسیه مبنی بر دست داشتن در انفجار در بازار عمده فروشی سورمالو در ایروان به وزارت امور خارجه ارمنستان ارسال کرده است.

در بخشی از یادداشت اعتراضی آمده است که روسیه از دروغ‌های منتشر شده در رسانه‌های‌ محلی، حاوی اتهامات علیه روسیه مبنی بر دخالت در فاجعه‌ای که روز یکشنبه در مرکز تجاری سورمالو رخ داد، به شدت ناراحت است.

این در حالی است که به دنبال انفجار روز یکشنبه در «ایروان» پایتخت ارمنستان، رئیس جمهور روسیه پیام تسلیتی برای نخست وزیر ارمنستان ارسال کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه انفجار روز گذشته در بازار «سورمالو» در ایروان را به «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان تسلیت گفت. در بیانیه پوتین آمده است: «از شما می‌خواهم صمیمانه‌ترین همدردی‌ها و حمایت‌های خود را به خانواده‌های قربانیان برسانید. همچنین آرزوی بهبودی عاجل برای همه قربانیان را دارم.»

منابع خبری روز یکشنبه با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از وقوع انفجار مهیب در پایتخت ارمنستان خبر دادند. به دنبال این حادثه، ستون بزرگی از دود غلیظ در آسمان ایروان مشاهده شد.

رسانه‌های ارمنستانی نیز از اوضاع ناآرام در شهر«ایروان» پایتخت این کشور به دنبال دریافت هشدار انفجار بمب در مناطق مهم این شهر خبر دادند.

بعد از ظهر یکشنبه، مرکز ملی مدیریت بحران ارمنستان اطلاعاتی در مورد وجود مواد منفجره در تمام ایستگاه‌های مترو، تاسیسات مهم نظامی و غیرنظامی، همه مراکز خرید، باغ وحش و کلیسا دریافت کرد. به دنبال این حادثه تمام این مراکز تخلیه شدند و نیروهای متخصص و سگ‌های آموزش دیده به محل‌های مشخص شده اعزام شدند. تاکنون گزارشی از وقوع انفجار در پایتخت ارمنستان منتشر نشده است.

به دنبال این حادثه دولت ارمنستان دو روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

نظر شما