شناسهٔ خبر: 55674696 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

رابطه ورزش منظم با کاهش ریسک مرگ

صاحب‌خبر -

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ورزش طولانی‌مدت شدید یا متوسط با خطر کمتر مرگ مرتبط است. به گزارش مهر، ورزش منظم با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ زودرس همراه است. بااین‌حال، شواهد محدودی در مورد تأثیر شدت ورزش بر این خطرات وجود داشت.
تجزیه‌وتحلیل جدید بیش از ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده در طی یک دوره پیگیری ۳۰ ساله، نشان داده است که فعال بودن ازنظر جسمی می‌تواند به داشتن زندگی سالم‌تر و شادتر کمک کند. افرادی که به‌طور مرتب ورزش می‌کنند، با خطر کمتر ابتلا به چندین بیماری طولانی‌مدت مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها روبرو هستند. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت بدنی باعث افزایش عزت‌نفس و روحیه می‌شود و می‌تواند به افراد در خواب با کیفیت بهتر کمک کند. بااین‌حال، درحالی‌که ورزش کافی مهم است، باید شدت تمرین نیز در نظر گرفته شود.
نتایج مطالعه اخیر نشان داد بزرگسالانی که دو تا چهار برابر میزان توصیه شده فعالیت بدنی متوسط یا شدید در هفته را انجام می‌دهند، خطر مرگ به میزان قابل‌توجهی در آن‌ها کاهش می‌یابد. دستورالعمل‌های فعالیت بدنی ۲۰۱۸ توصیه می‌کند که بزرگسالان حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط در هفته و ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته انجام دهند. بااین‌حال، تعداد زیادی از افراد برای حفظ سلامت و بهبود تناسب‌اندام، میزان بالاتری از ورزش را انجام می‌دهند.
دکتر «دانگ هون لی»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: مطالعه ما نشان داد بسیاری از افراد می‌توانند با انجام فعالیت بدنی توصیه شده (۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت متوسط یا ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت شدید) از مزایای سلامتی قابل‌توجهی برخوردار شوند، بنابراین فعال ماندن مهم است. برای کسانی که به دنبال فواید سلامتی بهینه از ورزش هستند، می‌توانند سطح بیشتری از فعالیت را انجام دهند یعنی دو برابر میزان توصیه شده است. بیشترین فایده برای کاهش خطر مرگ در بین افرادی که حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید، ۳۰۰ تا ۶۰۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط یا ترکیب هر دو را داشتند، مشاهده شده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما