شناسهٔ خبر: 55674651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش مشاغل بی ثبات در انگلیس

کنگره اتحادیه‌های کارکنان در انگلیس می‌گویند با افزایش ناامنی شغلی در این کشور، اکنون ۳.۷ میلیون شاغل در این کشور، با ناامنی شغلی روبروشده‌اند.

صاحب‌خبر -

سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما کنگره اتحادیه‌های کارکنان در انگلیس می‌گویند با افزایش ناامنی شغلی در این کشور، اکنون ۳.۷ میلیون شاغل در این کشور، با ناامنی شغلی روبروشده‌اند.
کنگره اتحادیه‌های کارکنان در انگلیس، دولت حاکم محافظه کار را به "ناکامی متولی در تامین حقوق کارکنان" متهم کرد و گزارش داد از ۵ سال گذشته که این دولت قول داد شرایط شغلی در کشور را منصفانه‌تر سازد، وضعیت کارکنان بدتر شده است.
به گزارش این کنگره هم اکنون بیش از ۳.۷ میلیون شاغل از ۳۴ میلیون نفر شاغل در این کشوردر مشاغل بدون امنیت کار می‌کنند.
این مشاغل بدون امنیت در سال ۲۰۱۶ که گزارش موسوم به "تیلور" (Taylor) در انگلیس منتشر شد، ۳.۲ میلیون شاغل بود که دولت محافظه کار متعهد شد در این باره اقدام کند.
فرانسیس اوگرادی (Frances O’Grady)، دبیرکل کنگره اتحادیه‌های کارکنان در انگلیس می‌گوید دولت بوریس جانسون، در زمینه حقوق کارکنان شاغل، کشور را به قهقرا برد.
این روزنامه نوشت بوریس جانسون در سال ۲۰۱۹ میلادی که حزبش اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آورد، قول داده بود برای بهبود شرایط محیط‌های شغلی، اقدام کند، اما اکنون که کار دولتش به پایان رسیده هنوز لایحه‌ای در این باره ارائه نکرده است.
روزنامه گاردین پیش‌تر نوشت: این لایحه بار‌ها به تعویق افتاده، زیرا روابط دولت با اتحادیه‌های کارکنان، رو به وخامت رفته است.
دولت محافظه کار در صدد است به صاحبان مشاغل اجازه دهد در صورت اعتصاب شاغلان، کارکنان موقت را جایگزین سازند و برخلاف وعده پیشین مبنی بر افزایش دستمزدها، اکنون از شاغلانی که درخواست افزایش دستمزد متناسب با میزان تورم دارند، انتقاد می‌کند.

نظر شما