شناسهٔ خبر: 55673956 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نسبت تقاضا به عرضه خودرو حدود ۵۸۱ درصد بود

مدیر عامل بورس کالا گفت: امروز ۳ هزار و ۵۰۰ درخواست برای معامله خودرو به دستمان رسیده است.

صاحب‌خبر -

آقای حامد سلطانی نژاد گفت:باید عدم تقارن اطلاعاتی را از بین ببریم و سیستم‌های مبتنی بر حراج را مستمر کنیم. در این امر می توان از بورس استفاده کرد. اگر کشور‌های پیشرفته دنیا برای عرضه کالای نهایی از سازوکار بورس استفاده نکنند یک سازوکار دیگر مشابه بورس کالا مشتمل، ساختار یافته و با شرایط عدم وجود رانت برای این که کالا‌ها معامله شود مستقر کرده اند بنابراین باید چنین سیستم‌های وجود داشته باشد یا باید بورس‌های کالایی کمک به حذف رانت کنند.

او گفت:با حضور خودرو در بورس کالا حدود ۲۶ هزار کد معاملاتی بورس کالا صادر شده که  سیستم حراج را تغییر داده است.قبل از خودرو  بیشترین متقاضی برای صدور کد برای صنعت سیمان حدود ۱۳ هزار بوده است.امروزه ۳ هزار و ۵۰۰ درخواست برای معامله خودرو به وجود آمده است. ۹۲ کارگزاری در فرآیند عرضه معاملات خودرو امروز نقش آفرینی کردند و رکورد شکسته شد.

او می‌گوید:خودرو‌های مختلف با تقاضای خوبی مواجه شدند. حدود ۶۰۰ خودرو عرضه شده که نسبت تقاضا به عرضه حدود ۵۸۱ درصد ثبت شده است. تفاوت نرخ کشف شده با بازار زیاد بوده به همین دلیل از رانت جلوگیری شده است.

او گفت:گواهی سپرده،بازار مستمر برای خودرو فراهم می‌کند. هدف نهایی این است که خودرو سازان مبتنی بر فروش بتوانند تامین مالی کنند.

نظر شما