شناسهٔ خبر: 55673071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تا پایان سال ورود ۳۳۵۰ اتوبوس و افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو در پایتخت

شهردار تهران از ورود ۳۳۵۰ اتوبوس و احداث ۱۲ ایستگاه از خطوط مترو تا پایان سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علیرضا زاکانی در پایان نوبت صبح یکصدمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران که امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و شهرداران کلان‌شهرهای کشور در سالن جلسات شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: افتخار داریم 20 شهرداری کلان‌شهرهای کشور را در مجمع شهرداران کلان‌شهرها داشته باشیم که موضوعات اساسی را در دستور کار خود قرار می‌دهند. بیش از 80 درصد از جمعیت در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند.

وی در رابطه با فعالیت مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در هشت ماه گذشته تصریح کرد: 113 نشست پیرامون راه طی شده تا به امروز برگزار شده است که در همین ارتباط 10 کمیسیون و 13 کمیته زیرمجموعه کمیسیون‌‌ها تشکیل شده است.

شهردار تهران همچنین در رابطه با شهرداری تهران برای خدمت‌رسانی در اربعین حسینی گفت: اربعین یک رخداد جهانی است و نقش شهرداری‌ها برای ارائه خدمت به مردم پس از کرونا را شاهد هستیم همچنین شاهد استقبال گسترده از سوی هموطنان برای حضور در این رخداد جهانی هستیم تا ان‌شاءالله یک کار جدی و اساسی را انجام بدهیم و همه در ثواب این کار بزرگ شریک باشیم.

زاکانی تصریح کرد: در همین ارتباط نشست‌های نوبه‌ای با حضور بخش‌های مختلف مسئولان کشوری برگزار شده و ان‌شاءالله فردا نیز جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد و تصمیماتی که داریم منجر به نوکری بهتر به مردم در اربعین حسینی خواهد بود.

وی همچنین درخصوص خواهرخواندگی تهران و کربلا افزود: روز گذشته جلسه‌ای را با استاندار کربلا داشتیم و تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و ان‌شاءالله در آینده شاهد همکاری بیشتری فی‌مابین تهران و کربلا خواهیم بود.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به ترافیک تهران و افزایش آن در روزهای گذشته و در طی برگزاری نمایشگاه ساختمان‌سازی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: متاسفانه شاهد این گره ترافیکی بوده‌ایم و با توجه به اینکه نمی‌توان اطراف نمایشگاه بین‌المللی تهران را توسعه داد با چنین مشکلاتی روبرو هستیم. امیدواریم در این بخش نیز شاهد اتفاقات خوبی و انتقال نمایشگاه به "شهر آفتاب" باشیم.

زاکانی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 2200 دستگاه اتوبوس در شهر تهران فعال هستند، گفت: به‌زودی 3 هزار و 350 اتوبوس و 12 ایستگاه مترو به خطوط مترو افزوده خواهد شد و این کار تا عید محقق خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ساختمان‌ها و سازه‌ها در شهر تهران گفت: این میراثی است که از گذشته به جای مانده است و ضمن اینکه ستادی در خصوص موضوع ایمنی ساختمان‌های شهر تهران تشکیل شده است و یک کار با جدیت خاص دنبال خواهد شد و روز گذشته نیز شهرداران مناطق جلسه‌ای را در این خصوص داشتند، به طوری که روز گذشته نیز یک ساختمان پرخطر در شهر تهران پلمب شده است.

شهردار تهران همچنین با اشاره به ایمن‌سازی گودهای پرخطر درشهر تهران گفت: یکی از این گودها ناظر به گود برج میلاد است که شروع شده و این کار با جدیت پیگیری می‌شود.

نظر شما