شناسهٔ خبر: 55672695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون علوم پزشکی جهرم:

۹۰ درصد تخت های مرکز شیمی درمانی جهرم اشغال است

جهرم - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ماهانه حدود ۹۰ درصد تخت های مرکز شیمی درمانی بیمارستان پیمانیه اشغال می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قهرمان بمانا بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ماهانه حدود ۹۰ درصد تخت‌های مرکز شیمی درمانی بیمارستان پیمانیه اشغال می‌شود.

وی افزود: در ۲ سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا آمار مراجعه بیماران به مرکز کاهش نسبی داشت اما با وجود آن مرکز به فعالیت خود ادامه می‌داد و حتی تعدادی از بیماران به دلیل کمبود تخت‌های بستری و کاهش مدت زمان دریافت دارو از شیراز به جهرم مراجعه می‌کردند.

بمانا عنوان کرد: سرطان‌های سینه و روده بزرگ یا کولون از شایع‌ترین سرطان‌هایی است که بیماران برای درمان و رهایی از آنها به این مرکز شیمی درمانی مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: در این مرکز ۸۰ درصد خانم‌هایی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند مبتلا به سرطان سینه هستند و ابتلای بیماران به سرطان روده بزرگ در هر دو جنس تقریباً مساوی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: اکنون تعدا مراجعه کنندگان برای شیمی درمانی بیشتر شده است که یکی از دلایل آن می‌تواند آگاهی افراد در جامعه نسبت به بیماری کرونا و کاهش اضطراب و استرس در مقایسه با روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور باشد.

به گفته وی علاوه بر بیماران مراجعه کننده بومی، ۶۰ تا ۷۰ درصد از بیماران از شهرستان‌های همجوار هم برای شیمی درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران و تأمین دارو با تعرفه دولتی را از دیگر دلایل افزایش مراجعات به این مرکز دانست و گفت: روزانه ۴۰ بیمار تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند و داروهای بیماران در دسترس و نیاز به تهیه آنها توسط بیمار نیست. همین طور امکان دریافت داروهای شیمی درمانی بصورت بستری هم فراهم شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در مرکز شیمی درمانی جواد الائمه (ع) بیمارستان پیمانیه جهرم، پذیرش کودکان دچار بیماری سرطان با ارجاع نامه فوق تخصص آنکولوژی اطفال نیز صورت می‌گیرد.

نظر شما