شناسهٔ خبر: 55672673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ تن انواع مواد مخدر امسال در گیلان کشف شد

رشت- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲ تن انواع مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

سردار عزیز الله ملکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شاهد امنیت مطلوبی در استان هستیم، افزود: این امر موجب شد توانستیم خدمات خوبی ارائه دهیم و پلیس هم توانست به موقع ماموریت را انجام دهد تا بتواند آرامش روانی را در استان حاکم کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون اولویت ها و مطالبات مردم مباحث مواد مخدر بوده است، اظهار داشت: این موضوع از اولویت هایی بود که از فراجا هم به انتظامی استان ابلاغ شد و طی پنج ماه گذشته در راستای برخورد با این پدیده شوم اقدامات مثبتی داشتیم.

سردار ملکی یکی از مشکلات اصلی را دستگیری معتادان عنوان کرد و گفت: طی مدت یاد شده با اجرای طرح هایی همچون طرح های محله، پلیس مواد مخدر در کلانتری های شهرستان ها حاکم شد و ۶ هزار و ۴۲۷ نفر معتاد دستگیر شدند.

وی همچنین از دستگیری یک هزار و ۶۸۵ خرده فروش مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: خرده فروشی مواد مخدر یکی از مشکلات محلات و حاشیه شهرها بود که نسبت به پاکسازی مناطق از آن‌ها اقدام شد.

۱۵ باند مواد مخدر در گیلان متلاشی شد

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از انهدام ۱۵ باند قاچاق مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون توسط پلیس خبر داد و گفت: بیش از ۶۲۸نفر قاچاقچی در این ارتباط دستگیر شد که رشد بیش از ۵۰ درصدی را در دستگیری هانشان می دهد.

وی همچنین افزود: از ابتدای امسال تا کنون یکهزار و ۳۷۵ طرح پاکسازی مناطق آلوده توسط پلیس در تمامی محلات، تفرجگاه ها و پارک‌ها انجام شد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اثرات آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از مواد مخدر  اظهار داشت: برخورد با قاچاقچیان مدنظر بوده و اقدامات آموزشی خوبی را در مساجد، ادارات و پایگاه‌های بسیج داشتیم که در همین راستا، بیش از یکصد مرحله برنامه کنترل آسیب های اجتماعی از پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شد.

سرهنگ مجید رسول زاده نیز  از خانواده ها خواست تا نظارت  بیشتری بر رفتار و مراودات فرزندان خود داشته  و مراقب باشند تا گرفتار مواد مخدر نشوند.

نظر شما