شناسهٔ خبر: 55672669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تجهیز دشمن به ابزارهای جدید وظیفه روحانیت را سنگین می‌کند

امام جمعه زنجان به ادامه دشمنی دشمنان نظام اشاره کرد وگفت: دشمن هر روز به ابزارهای جدید مجهز می‌شود و این موضوع، وظیفه‌ روحانیت را سنگین‌تر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در مراسم آغاز کارگروه تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه مسئولین و معاونین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، جوانان را مدیران و گردانندگان آینده کشور دانست و اظهار کرد: باید همت بیشتری برای هدایت جوانان گذاشته شود و در این راستا تنها راه، توجه به قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان  به محبوبیت مقام معظم رهبری در بین نسل جوان اشاره کرد و افزود: ایشان با وجود تمام هجمه‌های دشمنان، همچنان به عنوان شاخص و معیار تطبیق، برای جوانان جذابیت دارند و این، نشان‌دهنده اهمیت وظیفه‌ روحانیت است.

وی خطاب به روحانیون حاضر در جلسه گفت: شما میدان وسیع و فرصت خوبی در اختیار دارید و لازم است در جلسات اینچنینی، با قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و فرهنگ اهل بیت(ع) بیشتر مانوس شوید، چرا که اینها به عمر، اندیشه و فهم انسان برکت می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد مثبت و قوی حوزه علمیه در خصوص صدور احکام مباحث جدیدی چون رمز ارزها، بورس و...گفت: خوشبختانه خروجی فکری و اندیشه‌ایِ حوزه علمیه با نیازهای جامعه مطابقت دارد.

امام جمعه زنجان به ادامه دشمنی دشمنان نظام اشاره و تصریح کرد: دشمن هر روز به ابزارهای جدید مجهز می‌شود و این موضوع، وظیفه‌ روحانیت را سنگین‌تر می‌کند.
 

نقش روحانیت در ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها، برجسته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نقش روحانیت در تقویت معنویت در دانشگاه‌ها را بی‌بدیل دانست و گفت: روحانیت در ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها نقش مهم و برجسته‌ای دارد.

حسن بختیاری ضمن گرامی‌داشت ۲۶مرداد، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، به نقش روحانیت در تولید آثار فاخر و ماندگار فرهنگی اشاره کرد و گفت: سرود سلام فرمانده به عنوان اثری که نفوذ برون‌مرزی پیدا کرد، با پشتیبانی فکری روحانیت تولید شد.

وی تصریح کرد: حضور روحانیت در دانشگاه‌ها مغتنم بوده و لازم است نهایت استفاده از ظرفیت فکری روحانیت صورت پذیرد.

گفتنی است کارگروه تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه مسئولین و معاونین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، به میزبانی دانشگاه علوئم‌پزشکی زنجان، از صبح امروز آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/73004

نظر شما