شناسهٔ خبر: 55671914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید میامی:

میامی ۴ آزاده دارد/ پوشش بیمه تکمیلی برای جانبازان

میامی- رئیس بنیاد شهید میامی با بیان اینکه این شهرستان چهار آزاده سرافراز جانباز دارد، گفت: تمام جانبازان و آزادگان از پوشش بیمه تکمیلی کامل برخوردار هستند.

صاحب‌خبر -

مهیار نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه میامی دارای چهار جانباز آزاده ۲۵ و ۳۵ درصد است، بیان کرد: آزادگان و جانبازان بالای ۲۵ درصد شهرستان میامی سال‌های قبل مشمول وام مسکن شدند و بازهم در صورتی که نیاز باشد، می‌توانند از وام‌های دیگر استفاده کنند که البته بستگی به سهمیه شهرستان نیز دارد که در این حوزه تاکنون چهار نفر از تسهیلات بانکی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه جانبازان و آزادگان شهرستان میامی همچنین دارای بیمه تکمیلی هستند و امسال نیز با بیمه تکمیلی قراردادی منعقد شده است، افزود: ۱۰۰ درصد هزینه‌های پزشکی این افراد پس از ارائه فاکتور پرداخت می‌شود البته در سال جاری برخی مشکلات در پرداخت بیمه گرد رخ داده که در حال رسیدگی به این موضوع هستیم.

اشتغال فرزندان جانبازان

رئیس بنیاد شهید میامی با بیان اینکه اشتغال فرزندان ایثارگران و جانبازان مهمترین دغدغه این قشر است، گفت: استخدام فرزندان این قشر، از طریق آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی میسر است و امسال فرصت استخدام برای سه نفر از فرزندان جانبازان و ایثارگران و همچنین آزادگان شهرستان میامی در مجموعه آموزش و پرورش، مهیا شده است.

نظری با بیان اینکه با اجرای قانون تعیین وضعیت نیز ۲۰ نفر از ایثارگران شهرستان میامی که در دستگاه‌های اجرایی به صورت پاره وقت و یا شرکتی کار می‌کردند، مشمول طرح استخدامی شدند البته تعدادی فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد در میامی هستند که هنوز تعیین وضعیت نشدند که البته پیگیر امور این قشر نیز هستیم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید سعی کرده تا با برگزاری کارگروه‌هایی، نسبت به آموزش مهارت افزایی و فنی و حرفه‌ای فرزندان جانبازان و ایثارگران نیز مبادرت ورزد تا این قشر بتوانند به سمت بازار کار و درآمد سوق داده شوند.

تسهیلات اشتغال‌زایی

رئیس بنیاد شهید میامی با بیان اینکه برای این افراد وام اشتغال‌زایی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: در سال گذشته ۳۸ نفر از جامعه هدف ما در شهرستان توانستند وام اشتغال‌زایی دریافت کنند اما در سال جاری هنوز وام اشتغال بنیاد شهید، ابلاغ نشده است که به محض ابلاغ سهمیه سال جاری هم پرداخت می‌شود.

نظری با بیان اینکه تسهیلات اشتغال برای فرزندان جانبازان و ایثارگرانی است که خواهان کار دولتی نبوده و همچنین بالای ۲۰ سال بودند، بیان کرد: سال گذشته ۱۱ مورد تسهیلات به فرزندان جانبازان و ۲۷ مورد نیز به خواهران و برادران جانبازان شهرستان میامی پرداخت شد

وی افزود: در سال جاری نیز ۷۰ متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در میامی شناسایی شده که از این بین ۳۴ نفر فرزندان جانبازان و مابقی نیز خواهران و برادران شهدا هستند.

پرداخت مستمری

رئیس بنیاد شهید میامی بیان داشت: با توجه به افزایش سقف وام‌های صندوق شاهد سعی کریم تمام کسانی که از ما مستمری سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند را عضو صندوق شاهد و ایثارگران کنیم و بعد از شش ماه پرداخت حق صندوق، به نفر ۳۵ میلیون تومان وام چهار درصد پرداخت کنیم که اکثر جانبازان زیر ۲۵ درصد شروع به عضویت کرده‌اند.

نظری همچنین با بیان اینکه به تازگی ۹ نفر به تعداد جانبازان میامی افزوده شده است، گفت: پنج نفر از این تعداد بعد از دهک بندی یک الی سه، دارای مستمری شدند همچنین باید گفت این افراد به محض مصوبه وام مسکن، از تسهیلات هم استفاده خواهند کرد در نهایت باید گفت در میامی طی سال جاری با برنامه‌ریزی هایی که صورت گرفته جانبازی که مستمری دریافت نکند، نخواهیم داشت.

نظر شما