شناسهٔ خبر: 55671786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌‌‌های تولیدی استان بوشهر پرداخت شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان برای حمایت از بخش تولیدی و اقتصادی در استان مصوب شده است گفت: تاکنون ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید و سرمایه‌گذاری اقتصادی استان بوشهر پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

رسول زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش درآمد کشور وصول مالیات است، اظهار داشت: در این راستا دستگاه‌های اقتصادی و صنعتی در ستاد درآمد نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

وی تحقق بیش از 97 درصد درآمدهای دولت از محل وصول مالیات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حمایت از تولید و توسعه کسب و کار از اولویت‌های بخش اقتصاد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با اشاره به جایگاه استان در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بانکی در استان بوشهر 94 درصد رشد یافته و سهم پرداختی تسهیلات به بخش تولید از 27 درصد به 38 رصد رسیده است.

زارعی از ارتقا 8 رتبه‌ای جایگاه استان بوشهر در پرداخت تسهیلات به بخش تولید خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر در بخش تولید و توسعه فضای کسب و کار موفق عمل کرده و پرداخت تسهیلات بانکی 126 درصد افزایش یافته است.

وی تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این تسهیلات با هدف حفظ، ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع تولیدی و بخش‌‌های مختلف با کارمزد و سود کم پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با اشاره به اینکه 2 هزار و 597 میلیارد تومان برای حمایت از بخش تولیدی و اقتصادی در استان مصوب شده است گفت: تاکنون 570 میلیارد تومان تسهیلات مصوب به بخش تولید و سرمایه‌گذاری اقتصادی استان بوشهر پرداخت شده است.

زارعی اضافه کرد: از مجموع اعتبارات مصوب برای پرداخت به بخش تولید 970 میلیارد تومان آن به طرح‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی عمدتاً در عسلویه و کنگان محل اجرا طرح‌های پارس جنوبی در بخش دانش‌بنیان مصوب شده است.

وی انتقال حساب‌های بانکی شرکت و صنایع نفتی مستقر در استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: انتقال حساب بانکی این شرکت‌ها و صنایع به استان بوشهر برای استفاده از ظرفیت و مزیت‌های آن در داخل استان مورد تأکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/190/ح

نظر شما