شناسهٔ خبر: 55671658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس آموزش و پرورش تایباد خبر داد:

سرانه فضای آموزشی تایباد پایین‌تر از استاندارد کشوری است

تایباد ـ رئیس آموزش و پرورش تایباد گفت: سرانه فضای آموزشی تایباد ۱.۵ متر است که نسبت به استاندارد کشوری عقب هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود افکن پور صبح چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه شهرستان تایباد اظهار کرد سرانه فضای آموزشی تایباد ۱.۵ متر است که نسبت به استاندارد ۲.۶ متر کشوری عقب هستیم، برای جبران این عقب افتادگی، ۲۲ پروژه در حال ساخت در تایباد با همکاری خیرین در حال ساخت است که سه پروژه در پلبند با ۶ کلاس، استای ۶ کلاسه و ارزنچه ۶ کلاسه در هفته دولت و پنج پروژه با پیشرفت ۹۵ درصد در مشهدریزه و ریزه دو مدرسه ۶ کلاسه، یک مدرسه سه کلاسه در خیرآباد و یک مدرسه ۶ کلاسه در شهر کاریز در اول مهر به بهره برداری می‌رسد.

رئیس آموزش و پرورش تایباد گفت: سال تحصیلی جدید در خوشبینانه ترین حالت، ۲۰۰ کلاس بدون معلم دارد، در حالی که چهار هزار و ۳۰۰ دانش آموز به جمعیت محصلین شهرستان افزوده می‌شوند.

وی اظهار کرد: شیوع کرونا به حوزه آموزش ضرر و زیان بسیاری وارد کرد که حجم و اثر این زیان در آینده مشخص می‌شود، بر اساس دستورالعمل ابلاغی امسال سال تحصیلی جدید بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

افکن پور با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، گفت: پنج هزار و ۶۰۰ دانش آموز امسال وارد کلاس اول می‌شوند در حالی که نسبت به سال تحصیلی گذشته، ۶۰۰ نفر رشد داشته است، همچنین در پایان سال تحصیلی گذشته هزار و ۳۰۰ خروجی دوازدهم ثبت شده است که امسال نسبت ورودی به خروجی ۴۳۰۰ دانش آموز است که تأمین فضای آموزشی و نیرو از نگرانی‌های ما است.

رئیس آموزش و پرورش تایباد با بیان اینکه سال قبل ورودی ۱۵۵ کلاس اول بوده است که امسال به ۱۷۵ کلاس خواهد رسید، افزود: در خوشبینانه ترین حالت ممکن برای سال جدید ۲۰۰ کلاس خالی از معلم خواهد بود، همچنین تا امروز هیچگونه مجوز جذب نیروی خرید خدمات یا شرکتی داده نشده و استان متقاضی تعیین تکلیف نیروی خرید خدمات است، این یعنی ۲۱۰ کلاس ما بلاتکلیف است.

وی بیان کرد: یک مدرسه ۶ کلاسه در خیرآباد، ۴ کلاسه در کاریز، ۱۰ کلاس در منطقه سروش شهر تایباد، یک نمازخانه و یک سالن ورزشی نیز در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، که این مدارس بجز یک مدرسه که در طرح محرومیت زدایی نوسازی آموزش و پرورش ساخته می‌شود، سایر پروژه با همکاری خیرین ساخته می‌شود.

ترک تحصیل بالای دختران تایبادی به دلیل کمبود فضای آموزشی

افکن پور تصریح کرد: در برخی مناطق محروم تایباد به دلیل کمبود فضای آموزشی و وجود مدارس چندپایه و مختلط، آمار ترک تحصیل دختران راهنمایی به شدت بالا است، در منطقه سروش تایباد یک خیر زمین وقف کرده، اما در نقشه جامع شهر تایباد این زمین فضای سبز پیش بینی شده که امیدواریم شهرداری و شورای شهر تایباد در این خصوص همکاری کنند تا مشکل مربوطه مرتفع شود.

وی بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد از ۲۰۶ مدرسه تایباد تخریبی است، همچنین ۹ کلاس کانکسی در شهر تایباد و ۱۵ کلاس کانکسی در روستاهای تابعه وجود دارد، البته در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی مصوب شد تا اول سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ نباید مدرسه کانکسی در استان باشد، هنوز هیچ بخشنامه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده، اما پیگیر این مصوبه هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تایباد با اشاره به پروژه ده ساله استخر دانش آموزی، گفت: پروژه استخر دانش آموزی تایباد در سفر نوروزی ریاست جمهوری مصوبه ۵ میلیارد تومانی دارد که در آستانه واریز است، اما باز هم این استخر ده ساله به بهره برداری نخواهد رسید و حدوداً ۴ میلیارد تومان دیگر برای بهره برداری نیاز است.

نظر شما