شناسهٔ خبر: 55671499 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر عنوان کرد؛

روستاییان بیمه اجتماعی در ۶۵ سالگی بازنشسته می شوند

مهناز قربانی مقانکی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: این صندوق از زمان تأسیس تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بیت اله برقراری، در دیدار با سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه صندوق ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال و غیر فعال دارد، اظهار داشت: جمعیت بیمه شده فعال این صندوق از زمان تأسیس در سال ۱۳۸۴ تاکنون به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه ساختار این صندوق بر اساس اسناد بالادستی و اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است، افزود: این صندوق مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی است و عملکرد آن مبنی بر نگاه انقلابی و تحولی است.

برقراری با اشاره به اینکه جامعه هدف ما شناخت اندکی از مزایای این صندوق دارند، خاطرنشان کرد: برخی از مردم کشور این صندوق را نمی‌شناسند در حالی که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ۱۷ ساله است و جامعه هدف آن کشاورزان، روستاییان و عشایر سراسر کشور و ساکنین شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه جمعیت جامعه هدف ما به ۳۰ میلیون نفر در کشور می‌رسد، ابراز داشت: طبق آمار جمعیت خالصی که باید تحت پوشش این صندوق قرار گیرند ۱۰ میلیون نفر است.

برقراری، سن ورود و عضویت در این صندوق را ۱۸ سال و سن بازنشستگی این صندوق را ۶۵ سال اعلام کرد و گفت: حدود هفت میلیون نفر باقی مانده جامعه هدف ما در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و در راستای تحقق پوشش بیمه‌ای صد در صدی، صندوق شرایط مناسبی را برای همه سطوح درآمدی فراهم کرده است. در این راستا افراد با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۱۱۳ هزار تومان می‌توانند خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود در استان اصفهان از مجموع ۳۱۲ هزار نفر جامعه مشمول صندوق، تاکنون ۹۷ هزار نفر آنها عضو این صندوق شده و ۱۰ هزار نفر مستمری بگیر صندوق می‌باشند.

برقراری، با بیان اینکه امسال اقدام تحولی را برای تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف در دستور کار داریم، اظهار داشت: این اقدام همزمان با دهه کرامت آغاز شده و تصمیم داریم ظرف یک سال یک میلیون نفر در سراسر کشور جذب صندوق شوند که معادل ۱۰ سال فعالیت است.

وی با بیان اینکه صندوق با هدف گسترش عدالت در راستای تحقق سیاست‌ها و منویات رهبری با رویکرد انقلابی دولت گام بر می‌دارد، خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی و حضور در استانداری‌ها تفاهم نامه‌های مختلفی منعقد شده و مشاهدات میدانی و برآوردها نشان می‌دهد که سهمیه پوشش یک میلیون نفر جامعه هدف قبل از زمان مقرر محقق می‌گردد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: از یک میلیون نفر سهمیه کل کشور در اقدام تحولی، سهمیه تخصیصی بیمه‌ای به استان اصفهان ۲۸ هزار نفر است که با مدد الهی و با مساعدت مدیران استانی محقق خواهد شود. برقراری با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر ۱۶۳ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر دارد، ابراز داشت: بودجه دولتی صندوق در سال گذشته ۱,۷۰۰ میلیارد تومان بوده است و امسال ۴۰ درصد بودجه دولتی صندوق رشد یافته است.

نظر شما