شناسهٔ خبر: 55671294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

روایتی از یک کسب و کار موفق؛

بانویی که بدون هیچ سرمایه‌ای اشتغالزایی کرد/ حمایت مسئولین کارآفرینان را سر پا نگه می‌دارد

محدثه عابدی بانویی که با دوخت مانتو با تلفیق گلیم و ترمه توانست ۲۰ نفر را به اشتغالزایی برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ از جنس بانویی کارآفرین است اما ادعایی ندارد، خیلی علاقه ای به انجام مصاحبه نداشت و به سختی موافقت کرد.

با هم که هم کلام شدیم بیشتر به توانمندی های این بانوی البرزی پی بردم. بانویی که توانسته از صفر کار خود را آغاز کند و شبکه  گسترده ای را با آموزش به اشتغالزایی رساند.
 
محدثه عابدی ۴۰ ساله است و دو فرزند دارد، کارش دوخت مانتو با گلیم و ترمه است.
 
این کار را با هدف اشتغالزایی بانوان کم برخودار آغاز می کند.
 
عابدی تحصیلاتش دیپلم علوم تجربی است اما تحصیلات به ارتقای حرفه اش هیچ کمکی نکرده است.
 
او اعتقاد دارد که اگر عقل اکنون خود را داشت هیچ گاه رشته تجربی را انتخاب نمی کرد و رشته خیاطی زیرشاخه کارو دانش را انتخاب می کرد.
 
محدثه عابدی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: ابتدا از یک آموزشگاه کوچک در کرج فعالیتم را آغاز کردم، برای آموزش و یادگیری به آموزشگاه مراجعه کردم و اینک ۱۵ سال است به کار دوخت پارچه با تکه های گلیم و ترمه مشغول هستم.
 
وی ادامه داد: در اوایل فروش چندانی نداشتیم چون این قالب لباس برای مردم همگانی نشده بود.
 
عابدی افزود: اما در سال های اخیر اقبال به سمت این نوع مانتوها افزایش یافته است و این ترکیب برای مخاطب جذاب است.
 
این کارآفرین تصریح کرد: در مسجد محل تبلیغی را چاپ کردم و از بانوان کم برخوردار محل دعوت کردم که اگر نیازمند به کار هستند با من تماس بگیرند.
 
وی بیان کرد: بانوان زیادی با من تماس گرفتم اما جامعه هدف من بانوان نیازمند بود که می خواستم با آموزش رایگان آنها را به اشتغالزایی برسانم.
 
عابدی ادامه داد: ۲۰ نفر از بانوان نیازمند را با تحقیق و راه های مختلف شناسایی کردم و آموزش ها را شروع کردم.
 
این کارآفرین با بیان اینکه هدف و نقشه راه را در آموزش ها به این بانوان منتقل کردم، افزود: بنابراین سر دو ماه بچه ها کارشان را بعد از آموزش آغاز کردند.
 
وی گفت: در ابتدای کار، برش کارها و طراحی به عهده خودم بود اما وقتی بچه ها وارد کار شدند و فوت و فن را یاد گرفتند، ۲ تا از بچه های خلاق تیم را سرپرست برش زنی و طراحی مانتوها شدند.
 
عابدی بیان کرد: فروش ما نیز در ابتدا به صورت دورن خانوادگی بود و بعد پیج اینستاگرام زدیم و اکنون نیز در طبقه پایین کارگاه یک فروشگاه برای تولیدات مان افتتاح کردیم.
 
این کارآفرین با اشاره به اینکه حمایت مهمترین مشکل کارآفرینان است، ادامه داد: ما از مسئولین حمایت مالی نمی خواهیم ، فقط نیازمند حمایت معنوی آنها هستیم.
 
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: تخصص، علاقه و پشتکار؛ مثلث حیاتی کارآفرینان است زیرا در مسیر اشتغالزایی با انواع مشکلات بر می خورید و اگر این سه مولفه نباشد کم می آورید.
 

انتهای پیام/

نظر شما