شناسهٔ خبر: 55671003 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با مشارکت فدراسیون همگانی؛

اجرای طرح ملی «قدم به قدم» از غدیر تا عاشورا در ایام اربعین

تهران- ایرنا- زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای روز اربعین می‌توانند در طرح فرهنگی - ورزشی «غدیر تا عاشورا» که به همت فدراسیون همگانی برگزار می‎‌شود، مشارکت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آئین رونمایی از طرح ملی قدم به قدم از «غدیر تا عاشورا» و دو طرح دانش بنیان دوست‌دار پیاده روی امروز (چهارشنبه) با حضور افشین ملایی رئیس فدراسیون، روسای هیئت‌های چند استان مرزی، مسئولان کمیته‌ها و انجمن‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار شد.

محمودرضا قاسمی سرپرست کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی در ابتدای این مراسم با اشاره به اهمیت و ارزش معنوی پیاده‌روی ایام اربعین گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی جزو نخستین فدراسیون‌هایی است که موفق به گرفتن مجوز برپایی موکب در کربلای معلی شد.

وی ادامه داد: در این موکب که به مدت یک هفته از ۲۰ تا ۲۷ شهریورماه برپا خواهد بود خدماتی از جمله سنجش سلامت زائران، ماساژ، خدمات پزشکی و ... ارائه خواهد شد. تلاش می‌کنیم موکب حضرت علی اصغر(ع) را به عنوان یک موکب فرهنگی - ورزشی معرفی کنیم.  

افشین ملایی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز عظیم‌ترین راهپیمایی مذهبی و آئینی جهان را در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دانست، گفت: عظمت این راهپیمایی در ایام زیارت اربعین به اوج خود می‌رسد و زیباترین جلوه حیات انسانی را رقم می‌زند.  

وی خاطر نشان کرد: مجموعه اقدامات فدراسیون ورزش‌های همگانی، تسهیل‌گری و پشتیبانی از نهادهای ذی‌ربط ورزش همگانی در توسعه فعالیت بدنی است. 

در این مراسم همچنین در ادامه از دو اپلیکیشن دوست‌دار پیاده‌روی که هر ۲ توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی شده، رونمایی شد.

نظر شما