شناسهٔ خبر: 55670947 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

در سفر به کرمان خوشمزه‌ترین و خوش طعم‌ترین غذاها رو تجربه کنید

اگر تصمیم به سفر به شهر کرمان دارید، قطعا رستوران گردی بخشی از سفر شما را به خود اختصاص می‌دهد. انواع غذاهای محلی کرمانی، فست فودی‌ها و همین طور غذاهای رایج و مرسوم ایرانی را می‌توانید در رستوران‌های مختلف کرمان نوش جان کنید.

صاحب‌خبر -

در این مطلب با ما همراه شوید تا نگاهی به لیست بهترین غذاهای کرمان و برخی از مشهورترین رستورانهای کرمان که در آن‌ها می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه ایرانی و فست فودی و حتی غذاهای دریایی را نوش جان کنید، بیندازیم.

خوشمزه‌ترین غذاهای کرمانی

از معروفترین و در عین حال خوشمزهترین غذاهای کرمانی که حتما باید امتحان کنید، این موارد را در نظر داشته باشید. هر یک از این غذاها را می‌توانید با سفارش انلاین غذا در کرمان از اسنپ فود (snappfood.ir) نیز به صورت اینترنتی سفارش دهید.

آبگوشت‌های مخصوص کرمانی

مردم کرمان عاشق آبگوشت هستند و در مراجعه به رستورانهای سنتی این شهر نیز می‌توانید انواع آبگوشت خوشمزه را نوش جان کنید. اگر به دنبال آموزش آشپزی کرمانی هستید نیز حتما آبگوشت‌های مختلف این شهر را در فهرست خود خواهید داشت. به طور مثال آبگوشت بادمجان و کشک، از جمله آبگوشت‌های خوشمزه‌ای است که نباید از دست بدهید. اگر به دنبال یک آبگوشت محلی با گوشت باشید، آبگوشت زیره کرمانی که با گوشت، سیر و پیاز تهیه می‌شود، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

همین طور آبگوشت بزقرمه، یکی از مشهورترین غذاهای مجلسی کرمانی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در بهترین رستورانهای سنتی کرمان، آن را امتحان کنید. کله جوش را نیز می‌توان در شمار آبگوشت‌های کرمانی قرار داد که یک غذا با کشک است و البته خواصی عالی دارد.

به عنوان مثال در رستوران سنتی خانه کیخسرو، می‌توانید خوشمزهترین آبگوشتهای کرمانی و به طور کلی انواع آبگوشت را نوش جان کنید.

آش‌های سنتی و محلی کرمانی

کرمانی‌ها انواع آش را نیز در فهرست غذاهای محلی معروف خود قرار داده‌اند که از میان خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها، می‌توان به آش اماج اشاره کرد. در این آش مخصوص از سبزی، سرکه یا قره قروت، آرد گندم و برخی گیاهان معطر استفاده می‌شود. آش گندم شیر، دیگر آش خوشمزه‌ای است که در سفر به کرمان، باید حتما امتحان کنید. اکثر رستورانهای سنتی کرمان، این آش را در منوی غذایی خود دارند. این آش نیز یک غذا با کشک محسوب شده و ارزش غذایی بالایی دارد.

پلوهای مجلسی کرمانی

پلوهای کرمانی طعم و عطر عالی دارند و توصیه می‌کنیم که حتما بیشتر آن‌ها را در سفر به شهر دیدنی کرمان امتحان کنید. یکی از بهترین انواع پلوهای کرمانی، زیره پلو است. این پلوی خوشمزه در فصول سرد سال، طرفداران بسیاری پیدا کرده و معمولا همراه با گوشت سرو می‌شود.

در سفر به کرمان خوشمزه‌ترین و خوش طعم‌ترین غذاها رو تجربه کنید

لپه پلو نیز از جمله غذاهای خوشمزه محلی کرمان است که شباهت زیادی به قیمه و برنج داشته و البته بارها طعم بهتری از آن دارد.

خورشت‌های معروف کرمانی

خورشتهای کرمانی را باید با خورشت به آلو شروع کنیم. این خورشت محلی، به ویژه در ماه رمضان در شهر کرمان طبخ شده و از غذای سنتی و اصیل این شهر به حساب می‌آید. برای تهیه خورشت به آلو، از گوشت ماهیچه، زعفران، آلو بخارا، به، زعفران، روغن، شکر، آب لیمو و ... استفاده می‌شود.

اگر به دنبال یک خورشت کمی ترش مزه هستید، خورشت آلوچه کرمانی را حتما امتحان کنید. این خورشت با گوشت گوسفند، لوبیا چیتی، آلوچه، آبلیمو، گوجه سبز، رب، سبزی خشک و ... تهیه می‌شود. با دنبال کردن آموزش آشپزی این خورشت نیز می‌توانید یک غذای متفاوت و عالی تهیه کنید.

انواع فست فود در کرمان

اما اگر در سفر به کرمان، هوس انواع فست فود را کرده باشید؛ خبر خوب این است که این شهر فست فودهای بسیاری دارد و شما به راحتی می‌توانید غذای فست فودی مورد علاقه خود را در یکی از این رستوران‌ها نوش جان کنید. برگر و پیتزایی کرمانی در این شهر قطعا نظر شما را به خود جلب خواهند کرد.

در سفر به کرمان خوشمزه‌ترین و خوش طعم‌ترین غذاها رو تجربه کنید

فست فود نوژان از بهترین فست فودهای کرمان است که هم غذاهای خوشمزه و عالی دارد و هم محیط آن، برای مسافران کرمانی که برای بار اول است به این شهر سفر می‌کنند، فوق العاده جذاب خواهد بود. به جز این فست فود داغ داغ نیز نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. میزان رضایت مشتریان از این فست فود بسیار بالا بوده و می‌توان گفت که از بهترین رستوران‌های فست فودی در کرمان به حساب می‌آید.

کباب‌های معروف کرمانی

در شهر کرمان نیز مانند دیگر شهرهای کشور، به راحتی می‌توانید رستوران‌های لوکسی را پیدا کنید که انواع کباب‌های خوشمزه را سرو می‌کنند. برای آن دسته از افرادی که یک وعده غذایی عالی را باید همراه با کباب نوش جان کنند، رستورانهای مشهوری در کرمان وجود دارد که در منوی غذایی آن‌ها کباب‌های مختلف گنجانده شده است. از جمله این رستوران‌ها، می‌توان به رستوران هزار و یک شب کرمان اشاره کرد.

رستوران سنتی مکث در کرمان، کباب‌های عالی را در منوی غذایی خود جای داده است و می‌توانید به راحتی کباب مورد علاقه خود را از میان غذاهای آن سفارش داده و نوش جان کنید.

سفارش انلاین غذا در کرمان با اسنپ فود

با در نظر گرفتن تنوع غذایی بالا در میان غذاهای کرمانی، شاید فرصت آن را نداشته باشید که برای تمام وعده‌های غذایی در سفر به این شهر، به صورت حضوری به رستوران‌ها بروید. در این صورت، می‌توانید از امکان سفارش انلاین غذا در کرمان از طریق اسنپ فود اقدام کرده و غذاهای مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی از رستورانهای کرمانی سفارش بدهید. شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟

اطلاعات بیشتر اسنپ فود:

آدرس سایت : https://snappfood.ir/

آدرس اینستاگرام : https://www.instagram.com/snappfood_ir/

آدرس اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app

نظر شما