شناسهٔ خبر: 55670717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

هشدار روسیه به انگلیس: اجازه نمی‌دهیم حریم کشورمان نقض شود

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به انگلیس نسبت به هرگونه اقدام در راستای به پرواز درآوردن هواپیماهای جاسوسی بر فراز خاکش هشدار داده و تاکید کرده که نیروی هوایی روسیه دستور یافته از هرگونه اقدام برای تجاوز به حریم هوایی این کشور پیشگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، این وزارتخانه اعلام کرد، انگلیس اطلاعیه‌ای فرستاده و در آن در خصوص برنامه‌ریزی برای پرواز یک هواپیمای شناسایی مدل RC-۱۳۵ در طول مسیری که بخشی از آن با خاک روسیه تلاقی پیدا می‌کند، اطلاع داده است.

این وزارتخانه خاطر نشان کرد: ما چنین اقدامی را یک تحریک عمدی می‌دانیم. نیروی هوایی روسیه ماموریت پیدا کرده است که از نقض مرزهای روسیه پیشگیری کند.

در این بیانیه آمده است: همه عواقب احتمالی یک چنین تحریک عمدی کاملاً متوجه طرف انگلیسی خواهد بود.

این بیانیه مشخص نکرد که انگلیس این پرواز را برای چه بازه زمانی و چه موقعیت جغرافیایی برنامه‌ریزی کرده است.

این وزارتخانه پیشتر روز دوشنبه اعلام کرده بود که یک جت جنگنده روسی برای رهگیری یک هواپیمای شناسایی انگلیسی مدل RC-۱۳۵ که از مرز روسیه در موقعیت دماغه سیواتوی نوس واقع میان دریای بارنتز و دریای سفید عبور کرده بود، اعزام شد. این وزارتخانه گفت که جنگنده MiG-۳۱ نیروی هوایی روسیه این هواپیمای متجاوز را مجبور به خروج کرد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نیز در مورد این رخداد اظهار کرد: یک جنگنده MiG-۳۱ روسی در روز دوشنبه ۱۵ اوت در حالی که عملیات معمولی را در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای نروژ و بارنتز انجام می‌داده، یک عبور نزدیک غیرایمن را در مورد یک هواپیمای مدل RC-۱۳۵W Rivet Joint نیروی هوایی انگلیس اجرا کرده است. هواپیمای انگلیسی با نهاد کنترل ترافیک هوایی غیرنظامی روسیه در ارتباط بود و خدمه آن به شیوه‌ای ایمن و حرفه‌ای عمل کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما