شناسهٔ خبر: 55670320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تراکتور - ذوب آهن، نبرد بیست و نهم در تبریز

تبریز - ایرنا - تیم های فوتبال تراکتور و ذوب آهن اصفهان در هفته دوم از رقابت های بیست و دومین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران برای بیست و نهمین بار در طول تاریخ برگزاری این لیگ به مصاف هم می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این ۲ تیم تاکنون ۲۸ بار در ادوار مختلف لیگ برتر مقابل هم صف آرایی کرده اند که نتیجه آن ۱۱ برد برای تراکتور، ۹ برد برای ذوب آهن و هشت تساوی برای دو تیم بوده است.

سهم تراکتور از گل های به ثمر رسیده در این بازی ها ۳۵ و سهم تیم اصفهانی ۳۱ گل است،  بهترین برد تراکتور در مصاف با ذوب آهن ۲ نتیجه چهار بر یک و بهترین برد تیم اصفهانی نیز برتری سه بر صفر بوده و نتیجه پرگل چهار بر چهار نیز در دیدارهای دو تیم رقم خورده است.

دو تیم در حالی ساعت ۱۸.۳۰ جمعه این هفته مقابل هم قرار می گیرند که تراکتور در نخستین دیدار این دوره از رقابت ها در سیرجان با نتیجه ۲ بر یک مغلوب گل گهر شد اما ذوب آهن در اصفهان با تساوی بدون گل پرسولیس را در اصفهان متوقف کرد.

تراکتوری ها پس از شسکت مقابل گل گهر تمرینات خود را به طور جدی از سرگرفتند و قربان بردیف سرمربی این تیم به دنبال دشت نخستین سه امتیاز این بازی هاست تا شاید کمی تلخی شسکت بازی هفته قبل را از اذهان پاک کند.

تارتار هم مثل بردیف در این بازی به دنبال کسب سه امتیاز است اما گرفتن یک امتیاز نیز برای ذوب آهن کاری بزرگ خواهد بود و سرمربی ذوب آهن نیم نگاهی هم به این موضوع دارد تا دست خالی از تبریز برنگردد.

وی به دلیل محرومیتی که از فصل قبل داشت در بازی با پرسپولیس روی نیمکت نبود از روی سکوها تیمش را هدایت کرد اما در این بازی این فرصت برای وی مهیا شده تا بازیکنان را از روی نیمکت و کنار زمین هدایت کند.

اگر شاگردان بردیف دوست ندارند مثل فصل پیش در شوک فرو بروند باید از همین ابتدای فصل امتیازات لازم را جمع کنند و با گرفتن سه امتیاز این بازی، روحیه تیمی را نیز بالا ببرند.

به گفته مدیرعامل جدید تراکتور که چندی پیش جانشین میرمعصوم سهرابی در این تیم شد وضعیت روحی و جسمی تراکتوری ها خوب بوده و کادر فنی از عملکرد همه بازیکنان رضایت کامل دارد و به جبران باخت در بازی با ذوب آهن امیدوارند.

ایوب بهتاج درباره اینکه آیا بردیف اسامی بازیکنانی را که به آنها نیاز ندارد در اختیار باشگاه قرار داده است؟ عنوان کرد: اگر قرار به چنین اتفاقی هم باشد در پایان نقل و انتقالات مشخص خواهد شد.

وی در مورد آمادگی ورزشگاه بنیان دیزل برای حضور تماشاگران در این بازی خاطرنشان کرد: سازمان لیگ تاکنون مطلبی در مورد حضور تماشاگران در هفته دوم لیگ اعلام نکرده است، اما هر زمان این کار را انجام داد، مشکلی با حضور تماشاگران در ورزشگاه شهید سلیمانی نداریم.

بهتاج همچنین در مورد اعلام قرارداد بازیکنان توضیح داد: استقلال و پرسپولیس به دلیل حضور در بورس نسبت به اعلام مبلغ قرارداد بازیکنان اقدام کردند و هر زمان باشگاه تراکتور هم بورسی شود قطعا ما هم قراردادها را اعلام می کنیم.

وی اضافه کرد: سعی می کنیم تا قبل از اتمام فصل نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کنیم  و ترکیبی کامل و قدرتمند مقابل حریفان قرار گیریم.

از طرف دیگر سرمربی ذوب آهن با بیان اینکه تراکتور این فصل تیم خوبی تشکیل داده و یک سرمربی باتجربه و کارنامه‌دار به‌ نام بردیف را روی نیمکت خود دارد در باره این بازی گفته که کار سختی در تبریز دارد.

مهدی تارتار به بازی تراکتور و گل گهر نیز اشاره و عنوان کرد: برای کسب سه امتیاز وارد زمین خواهیم شد و امیدوارم بتوانیم با دست‌پر از این مسابقه خارج شویم.

همانطور که گفته شد هر دو تیم برای سه امتیاز وارد زمین می شوند تا به نحوی امتیازات از دست رفته در هفته نخست را جبران کنند و در این میان با توجه به میزبان بودن تراکتور، انتظارات از این تیم بالاست و بردیف باید در این بازی خودش را نشان دهد.

این بازی جمعه این هفته در ورزشگاه بینان دیزل تبریز برگزار می شود و یاسر همرنگ داور این دیدار و محسن سلطانی و مهدی سیفی کمک های اول و دوم وی هستند، شبیر بهروزی به عنوان داور چهارم در کنار زمین حضور خواهد داشت و رضا سخندان نیز به عنوان ناظر بر امر قضاوت تیم داوری در این بازی نظارت خواهد کرد.

پس از بازی های هفته نخست، تراکتور بدون امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی لیگ برتر جای گرفته و ذوب آهن با یک امتیاز تیم نهم است.

نظر شما