شناسهٔ خبر: 55669763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با ایران آنلاین:

در حال عبور از شرایط قرمز کرونایی هستیم/ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان ضروری است

شیدت جعفری خانقاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در حال عبور از شرایط قرمز کرونایی هستیم از عموم مردم خواست همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و هرگز نسبت به ویروس کرونا ساده‌انگاری نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، دکتر کامران قدس با اشاره به اینکه طی یک هفته اخیر بیش از 60 بیمار کرونایی در مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری و تحت درمان هستند، افزود: با توجه به کاهش تست‌های مثبت کرونایی بر اساس اعلام مراکز تشخیصی - آزمایشگاهی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی، تعداد تست‌های مثبت در حال کاهش است و این نشانه خوبی برای گذر تدریجی از روزهای کرونایی است؛ با این حال مردم باید همچنان نسبت به تکمیل دز یادآور واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها بویژه استفاده از ماسک جدی باشند.
این مسئول در ادامه با اشاره به تغییر رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت استان سمنان یادآور شد: اکنون شهرستان مهدیشهر از قرمز به زرد، شهرستان‌های سمنان و شاهرود از قرمز به نارنجی و شهرستان گرمسار از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره نحوه دریافت واکسن کرونا برای گروه‌های سنتی مختلف نیز توضیح داد که اکنون باید تمام گروه‌های سنی بالای 18، علاوه بر تزریق 3 دز واکسن کرونا، در صورت گذشت بیش از 6 ماه از تزریق دز سوم نسبت به دریافت دز یادآور( دز چهارم) اقدام کنند؛ گروه های سنی 5 تا 12 سال نیز تاکنون باید 2 دز واکسن تزریق کرده باشند و گروه سنی 12 تا 18 سال نیز علاوه بر دریافت 2 دز واکسن کرونا، تنها در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی باید با نظر پزشک نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند.
این مسئول از مردم خواست در صورت داشتن هرگونه علامت سرماخوردگی همچون تب و سرفه و ... ضمن پرهیز جدی از مصرف خودسرانه دارو و درمان، برای جلوگیری از چرخش ویروس در جامعه فوراً به پزشک مراجعه کنند و تا تکمیل دوره درمان از گشت و گذار در سطح شهر بویژه مراکز سربسته و پرازدحام خودداری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، قدرت سرایت پذیری بالای سویه جدید کرونا را مورد تأکید قرار داد و مجدداً بر تکمیل پوشش واکسیناسیون از سوی مردم تأکید کرد و گفت: استان سمنان هیچ مشکلی از نظر کمبود واکسن ندارد و مراکز واکسیناسیون در سطح استان آماده ارائه خدمات به مردم هستند.
 

نظر شما