شناسهٔ خبر: 55668654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل ستاد توسعه این استان را در دستور کار دارد

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تشکیل ستاد توسعه این استان به منظور بررسی مشکلات و ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف و چاره‌اندیشی و ارائه راهکار برای آنها در قالب رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی در دستور کار این مرکز علمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر اسماعیل چمنی روز چهارشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل اظهار کرد: ستاد توسعه استان بی‌شک در دستیابی به هدف‌های متعلی گام‌های بلندی برخواهد داشت و اگر موضوع یا مشکلی احصا شود که بررسی و حل آن از حیطه ستاد، خارج یا به همکاری مسئولان ارشد استان نیامند باشد، با نماینده ولی فقیه در استان یا استاندار اردبیل در میان گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی برای دانشجویان نیز در دستور کار دانشگاه محقق اردبیلی قرار دارد و تلاش می‌کنیم این قبیل آموزش‌ها را در قالب فوق برنامه‌های درسی تدوین کنیم تا دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل و تا زمان استخدام در دستگاه‌های دولتی، مشکل بیکاری و درآمد نداشته باشند و حتی بعد از استخدام نیز، از مهارت‌های خود به عنوان شغل دوم استفاده کنند.

او تصریح کرد: به عنوان مثال دانشجویی که مهندسی کامپیوتر خوانده است ایرادی ندارد از مهارت کافی تعمیرات کامپیوتر نیز برخوردار باشد و در صورت اخذ این مهارت، می‌تواند در بازار کار نیز موفق باشد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح محوطه‌سازی یادمان شهدا، اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کل کشور و همایش بزرگداشت مقام شامخ شهدا را از برنامه‌های مدنظر این دانشگاه برای هفته دولت عنوان کرد و همکاری رسانه‌ها را در پیشبرد هدف‌های متعالی دانشگاه موثر دانست.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.
این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

استان مرزی اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما