شناسهٔ خبر: 55668423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمان ویژه حاج قاسم از دیار مازندران+فیلم

کرمان - ایرنا - شوق دیدار مادری ۸۰، ۹۰ ساله از یک روستای مازندران برای زیارت تربت شهید سردار سلیمانی که او را مادر می‌دانست جمعی از اهالی رسانه مازندران را بر آن داشت تا هم این مادر شهید را به گلزار مطهر سردار دل‌ها برسانند و هم ناگفته های ارتباط حاج قاسم با این خانواده را بازگو کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا بیان ابعاد شخصیتی و رفتارهای سردار سلیمانی در گذر زمان تمامی ندارد؛ هرچه زمان بیشتری می گذرد از گوشه و کنار ایران اسلامی و حتی خارج از کشور گوشه هایی از ناگفته های شهروندان که با سردار در تماس بوده اند اعلام و فاش می شود.

از جمله حضور مکرر سردار دل ها در روستای علی‌تپه شهرستان بهشهر در استان مازندران که می گویند حتی بدون اینکه مسئولان سپاه و بسیج و دیگر ادارات متوجه شوند، بارها و بارها شهید سلیمانی به دیدن مادر شهید سردار علی اکبر میرزایی می رفته بدون اینکه کسی مطلع شود. یا از جزییات ارتباط صمیمی این خانواده شهید با خانواده شهید سلیمانی که همچنان نیز برقرار است.

اعضای فعال در هیات مدیره مرکز نیکوکاری رسانه‌ای سردار شهید سلیمانی استان مازندران که از بروبچه های بسیج رسانه این استان هستند از خانه شهید میرزایی در روستای علی تپه به عنوان قدمگاه سردار دل ها در این استان یاد می کنند و می گویند به بهانه این ارتباط سردار دل ها و نیز با یاد سردار شهید محمدحسن طوسی دیگر شهید مازنی، در قالب کاروانی از فعالان رسانه ای این استان به کرمان آمده اند تا هم مادر شهید میرزایی را به آرزویش -زیارت مزار شهید سلیمانی- برسانند و هم زمینه فعالیت های مشترک رسانه ای را نیز بررسی کنند.

این تیم رسانه ای همچنین در جریان زیارت گلزار شهدای شهر کرمان در محل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان نیز حضور یافتند و ضمن اهدای تابلوی تمثال عکسی از سردار سلیمانی و سردار میرزایی که در فرماندهی قرارگاه عملیاتی بدر در جنوب شرق کشور فعالیت داشته در یک قاب به ایرنا کرمان بر ضرورت توسعه فعالیت های مشترک رسانه ای بین دو استان با موضوعات مشترک مثل شهدای دو استان تاکید کردند.

داود میاندهی رییس ایرنا کرمان نیز جمع این فعالان رسانه ای از استان مازندران بر اعلام آمادگی برای هرگونه فعالیت مشترک تاکید کرد.

حضور در بیت الزهرا(حسینیه موقوفه سردار سیلمانی)، موزه دفاع مقدس، زیارت گلزار شهدای گمنام، روستای قنات ملک زادگاه شهید سلیمانی در شهرستان رابُر و دیدار باگروه های جهادی و فرماندهان بسیج و سپاه استان کرمان از جمله دیگر برنامه های این تیم از مازندران اعلام شده است.

حسن افشار مدیرعامل مرکز نیکوکاری رسانه ای سردار شهید سلیمانی استان مازندران در این زمینه گفت: ما در این مرکز ۲ شهید بزرگوار علی اکبر میرزایی و حاج قاسم سلیمانی را محور کار خودمان قرار داده ایم که از مفاخر حوزه دفاع مقدس هستند.

مهمان ویژه حاج قاسم از دیار مازندران

وی افزود: سردار شهید میرزایی مسئولیت های زیادی در لشکر ۲۵ کربلا و دیگر مسئولیت های دوران دفاع مقدس داشت و سردار حاج قاسم سلیمانی نیز به ایشان ارادت ویژه ای نشان می داد.

افشار تصریح کرد: سردار سلیمانی تا روزهای آخر شهادت به این شهید و بیت ایشان، توجه زیادی داشت و با مادر شهید میرزایی همیشه دیدار می کرد که بارها شنیده شده است که از وی با عنوان مادر نام می برد.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری رسانه ای سردار شهید سلیمانی استان مازندران اظهار داشت: ما به نمایندگی از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری فرهنگی، هنری و رسانه ای و غیره شهید سلیمانی در استان مازندران امروز در کرمان حضور یافتیم و تلاش داریم تا مستندی راجع به این شهید بزرگوار تهیه کنیم.

وی ادامه داد: این مرکز به عنوان تنها مرکز تخصصی رسانه ای در طراز استان فعالیت می کند و خدمات ارزنده ای نیز در قالب فعالیت های نیکوکارانه حوزه رسانه ای دارد.

فراخوان جشنواره رسانه ای ۲ شهید

افشار همچنین گفت: جشنواره رسانه ای این ۲ شهید بزرگوار را در استان مازندران از مهرماه به عنوان مناسبت شهادت سردار علی اکبر میرزایی شروع می کنیم که اختتامیه آن در دی ماه همزمان با سالروز شهادت شهید سلیمانی برگزار خواهد شد و به آثار مرتبط با این موضوع جوایزی اهدا می شود.

وی افزود: استان مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس و ۴۵ شهید مدافع حرم، امنیت، سلامت درخت پر بار جمهوری اسلامی کرده است.

کمیل مومنی بادله از فعالان رسانه ای استان مازندارن نیز در این دیدار گفت: شهید بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی بدون اطلاع یا خبر دادن و تبلیغات رسانه ای با خانواده شهید میرزایی دیدار می کرد که طبق اظهارات خانواده ناگفته های زیادی وجود دارد که اگر بخواهیم بگوییم یک کتاب می شود.

عباس اکبر زاده رییس سازمان نظام مهندسی کاردانی ساختمان استان مازندران نیز به نمایندگی از جامعه مهندسان این استان بیان کرد: شهیدان همه هستی خود را برای حفظ جان و ناموس کشور در داخل و خارج از مرزها فدا کردند تا ما در این سرزمین با آسایش زندگی کنیم؛ کمترین وظیفه ما این است که ارزش ها را برای نسل جوان بیان کنیم تا بدانند چه بر ممکلت گذشته است.

سرهنگ ولی زاده نماینده سپاه استان مازندارن نیز با بیان اینکه بزرگداشت یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست اظهار داشت: ارتباط وسیعی شهید سلیمانی و میرزایی بزرگوار در دوران دفاع مقدس و پس از شهادت و حتی بین خانواده های آنها وجود داشته و ادامه دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با دوستان در کرمان یک ارتباط تنگاتنگ داشته باشیم و کار ارزشمندی برای شهدا انجام دهیم تا خروجی مناسبی نیز ایجاد شود.

حسن رمضان زاده عضو هیات مدیره مرکز نیکوکاری رسانه ای سردار سلیمانی مازندران نیز گفت: سردار شهید سلیمانی بر سه نکته تاکید داشتند که مواظب دست انداز جاده زندگیتان باشید که اینا دست اندازها همان گناهان هستند.

وی افزود: همچنین ایشان تاکید داشت زمانی که مسئول می شوید، برای خدا کار کنید و طوری در شهر و کشورتان زندگی کنید که روزی اگر از دنیا رفتید، ملتی برای شما گریه کند.

رمضان زاده اظهارداشت: تقاضا داریم اگر سوژه ای در استان کرمان وجود دارد که مربوط به استان مازندران باشد حتما به ما برای کار مشترک منعکس شود.

حسین قربانی رییس هیات مدیره مرکز نیکوکاری رسانه ای سردار سلیمانی مازندران نیز گفت: حرکت خودجوش رسانه های مازندران و کرمان در تقویت پویش رسانه ای بیعت با سردار دل ها ستودنی است. 
وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطر سردار دل ها و شهید میرزایی و نیز تکریم و تبیین جایگاه شهدا وظیفه اهالی رسانه انقلابی است افزود: قصد داریم جشنواره ملی رسانه ای سردار دل ها و سردار میرزایی نیز تحت عنوان یار صدیق امسال برگزار کنیم.
در جریان این بازدید همچنین اعضای هیات مدیره مرکز نیکوکاری سردار سلیمانی مازندران با اهدای تابلوی تمثال شهیدان حاج قاسم سلیمانی و علی اکبر میرزایی به رییس ایرنا کرمان به نمایندگی از رسانه های این استان یاد و خاطره این دو شهید را گرامی داشتند.

مهمان ویژه حاج قاسم از دیار مازندران

شهید علی‌اکبر میرزایی دوازدهم خرداد ۱۳۳۶ در روستای علی تپه بهشهر به دنیا آمد و در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۶۵ در کسوت مسئول قرارگاه عملیاتی بدر، در منطقه خاش، به جمع هم‌سنگران شهیدش پیوست.

شهید میرزایی سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه در آمد. در سال ۱۳۶۱ به سمت مسئول ستاد لشکر ۴۱ ثارالله در سیستان و بلوچستان منصوب شد. در مرداد ۱۳۶۴، نیز فرماندهی سپاه جالق در سراوان، و مسئولیت گشت در واحد اطلاعات عملیات زاهدان را به عهده گرفت. 

نظر شما