شناسهٔ خبر: 55667958 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین وضعیت خط حمله پرسپولیس؛ از اضافه شدن لوکادیا تا وضعیت مبهم تمیروف

صاحب‌خبر -
آخرین وضعیت خط حمله پرسپولیس؛ از اضافه شدن لوکادیا تا وضعیت مبهم تمیروف
خبرگزاری آریا- به نظر می رسد خط حمله پرسپولیس برای بازی با فولاد با تغییراتی مواجه می شود.
به گزارش آریا، روز گذشته حامد پاکدل و یورگن لوکادیا از در تمرین پرسپولیس حاضر شدند. تمرین پرسپولیس بعد از یک روز تعطیلی از عصر امروز در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد. جذاب ترین نکته تمرین به حضور یورگن لوکادیا مهاجم هلندی و جدید پرسپولیس برای اولین بار در محل تمرین این تیم مروبط می شد. لوکادیا قرار است همراه با سایر بازیکنان زیر نظر یحیی گل محمدی و دستیارانش کار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کند. گفتنی است حامد پاکدل که طی چند وقت اخیر مصدوم بود هم قرار است از در تمرینات گروهی حاضر شود. از این رو مشخص نیست با توجه به وضعیت آمادگی این بازیکن، گل محمدی به پاکدل برای بازی با فولاد بازی خواهد داد یا نه. به هر روی باید منتظر بود و دید ITC لوکادیا برای بازی با فولاد صادر خواهد شد و این بازیکن می تواند برای پرسپولیس بازی کند یا همچنان قرار است مهدی عبدی و تمیروف به عنوان شانس اول حضور در خط حمله سرخ ها برای بازی با فولاد به میدان بروند.
تمیروف که همچنان در بازی های رسمی گل نمی زند و گلزن اول سرخ ها در بازی های دوستانه است، به شدت از نظر روحی تحت فشار است و هر روز نیز با شایعه جدیدی روبرو می شود. جدیدترین شایعه نیز کنار گذاشتن او از لیست پرسپولیس و جذب مهاجم دیگری است. اگرچه رضا درویش شب گذشته تاکید کرد تمیروف فعلا در مجموعه است اما واقعیت این است که یحیی گل محمدی خواهان جذب مهاجم خارجی جدید شده و این یعنی جدایی تمیروف! به همین دلیل نیز مهاجم جوان سرخ ها در اقدامی تازه باشگاه پیکان را فالو کرده تا حواشی مجازی او پس از فالو کردن باشگاه استقالال چند برابر شود.
اگرچه گروهی معتقدند این اقدام ها به واسطه دخالت ایجنت اوست اما هرچه هست تمیروف آن قدر از نظر روحی تحت فشار است که دست به هر اقدامی می زند. به هرحال او مدتها با تیم تمرین و حتی شماره پیراهن نیز دریافت و در بازی اول تیمش نیز بازی کرده اما همچنان می بیند که هر روز احتمال می رود از پرسپولیس کنار گذاشته شود. آن هم درحالی که تنها چند روز تا پایان فصل نقل و انتقالات باقی مانده است.
البته که هنوز به تمیروف درباره مازاد شدن حرفی زده نشده و درویش نیز برای حفظ روحیه او شب قبل در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر تاکید کرد تمیروف فعلا در مجموعه پرسپولیس به کار خود ادامه می دهد. به هرحال او خوب می داند تا جذب مهاجم جدید، این مهاجم جوان  باید در تمرینات و مسابقات حضور پیدا کند و بهتر است بیش از این با روحیه او بازی نشود، اما خود تمیروف هم خوب می داند با این وضعیت دیر یا زود جدایی اش از پرسپولیس به او ابلاغ خواهد شد.
موضوع زمانی جالب تر می شود که تا همین چند هفته قبل تمیروف پیشنهادهای خوبی داشت. او مورد توجه تیم های نفت آبادان، پیکان، ذوب آهن و نساجی بود اما تاکید یحیی به حفظ او باعث شد نفت آبادان بی خیال این بازیکن شود، نساجی مهاجم خارجی بگیرد و ذوب اهن ظاهرا دیگر مایل به جذب او نداشته باشد و در این شرایط تنها باشگاهی که همچنان مشتری این مهاجم باقی مانده، باشگاه پیکان است.
به هر روی هرچه هست باشگاه پرسپولیس تا 30 مرداد بیشتر فرصت ندارد. آخرین روز نقل و انتقالات یکشنبه 30 مرداد است و باید دید تکلیف تمیروف در این مدت مشخص خواهد شد یا نه. هرچند که پرسپولیس جای خالی دارد و پس از این تاریخ می تواند بازیکن آزاد بگیرد اما تا یکشنبه باید تکلیف تمیروف مشخص شود.
در شرایطی که پیش از جذب مهاجم هلندی، بحث زیادی درباره انتقال شیخ دیاباته به پرسپولیس وجود داشت، یحیی گل محمدی با استناد به مصدومیت‌های این بازیکن که در آخرین فصل حضورش در لیگ برتر ایران و استقلال، مانع از تکرار آقای گلی و همچنین موفقیتش شده بود، با آن مخالفت کرده بود. این در حالی بود که عملکرد این مهاجم مالیایی در الغرافه باعث شده بود که هواداران پرسپولیس نیز بی میل به این چالش بزرگ نباشند.
یحیی اما بعد از آزمون و خطای چند باره در خط حمله پرسپولیس با جذب مهاجمان خارجی که از دوره درخشان تا برانکو و کالدرون و همچنین خودش بی نتیجه و ناکام مانده بود، اینبار با وسواس ویژه‌ای به دنبال برترین گزینه بود تا موفقیت بزرگی را در فاز تهاجمی تیمش شاهد باشد. به همین منظور تا همین اواخر نسبت به این انتقال موضع منفی خود را نشان داد. با این حال بعد از انتقال قطعی یورگن لوکادیا که از نظر رزومه و کیفیت فنی با سابقه حضور در آیندهوون، برایتون و بوخوم مهاجمی در کلاس جهانی محسوب می‌شود و امکان موفقیت او در لیگ ایران قابل پیش بینی خواهد بود، اکنون به انتقال جدید نیز سیگنال مثبت داده است.
بحث درباره خروج نام شرزود تمیروف و جدایی این مهاجم ازبکستانی به مقصد تیمی دیگر در لیگ برتر ایران نیز به نظر می‌رسد ارتباط زیادی به همین موضوع داشته باشد. پرسپولیس در حال حاضر گئورگی گولسیانی و وحدت حنانوف را در خط دفاعی در اختیار دارد و یورگن لوکادیا و شرزود تمیروف نیز دو مهاجم دیگر خارجی این تیم محسوب می‌شوند و آنها برای جذب مهاجم خارجی جدید، نیازمند خروج یکی از این بازیکنان هستند که با توجه به ترافیک خط حمله اکنون با حضور مهدی عبدی، یورگن لوکادیا و حامد پاکدل و مهاجم جدید احتمالی، قابل پیش بینی است که شرزود نفر خروجی از این جمع باشد.

نظر شما