شناسهٔ خبر: 55667707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار قشم:

استواری آزادگان مقابل سنگدلی بدسرشتان بعثی، ایمان و امید را ضمانت کرد

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم گفت: استواری آزادگان مقابل سنگدلی و دژخویی بدسرشتان بعثی، ایمان و امید را ضمانت کرد و  رمز یاران وفادارشان در میدان جنگ، برای پیروزی مقابل هجوم نابرابر و ظالمانه دشمن شد.

صاحب‌خبر -

محمد محمدحسینی روز چهارشنبه به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایمان و اراده  فرزندان نجیب و شریف حضرت امام روح الله(ره) را حتما باید بارها و بارها بازخوانی کنیم تا مانند شمعی فروزنده تنگناهای مسیر پر حادثه و سخت را برایمان روشن سازد.  

وی با بیان اینکه افزایش عزت نفس، شجاعت و امید رزمندگان برای قطع دست دشمن متجاوز نتیجه وفاداری و صبوری آزادگان سرافراز در دوران اسارت بود، گفت: این ایمان خالص و پایمردی اسیران آزاد از بند درون بود که امید به پیروزی و اعتقاد به هدف در میادین دفاع مقدس و فضای جامعه را بیش از پیش تقویت کرد.

فرماندار قشم ادامه داد: امروز هم در فرازی از سرنوشت کشور قرار داریم که بازخوانی تجربه پر افتخار آزادگان سرافراز، آیه وحدت مردم و مسوولان و اعتماد بر الطاف الهی است.

محمدحسینی با اشاره به اینکه شایسته است در سالروز ورود نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی از صبر و شکیبایی خانواده های این عزیزان و نقش ارزنده آنان در ترویج و تقویت روحیه ایمان و ایثارگری قدردانی کنیم، افزود: بسیاری از فرزندان آزاده ایران اسلامی، همچنان نشان روز های سخت اسارت را بر جان و تن دارند که درود خدا و ستایش بر آنان و همچنین خانواده های صبور و شریفشان که بی منت و وفادارانه پرستاری و همراهی را پیشه خود ساخته اند.

وی اظهار داشت: امیدوارم با تاسی از راه آزادمردان عرصه جهاد بتوانیم در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق برنامه های دولت مردمی ایران قوی در مسیر خدمت رسانی و رونق و پیشرفت کشور گام برداریم، شاید که انجام وظیفه ما، ادای دینی در مقابل ایمان و ایثار این عزیران باشد.

فرماندار قشم با تجلیل از آزادگان سرافراز این شهرستان «جاوید ایزدپناه قشمی»، «یحیی دادی نسب قشمی»، «سلمان مبارک زاده قشمی»، «احمد غلامپور»، «خلیل رادمنش»، «محمد نور سروری»، «محمدرضایی پشت شهری»، «رجب پارسا رودانی» یاد و خاطره آزادگان به لقاء الله پیوسته «عبدالله مبارک زاده»، «عبدالله تریان» و «احمد رحیمی» را گرامی داشت.

وی گفت: اینجانب، فرا رسیدن روز ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان عزیز و سرافراز به میهن اسلامی را خدمت عموم مردم سرزمین آب و آفتاب به ویژه ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا و آزادگان به لقاء الله پیوسته این شهرستان را تبریک و تهنیت عرض می کنم و سلامتی، توفیق در زندگی و استواری پشتیبانی از ولایت فقیه و  نظام جمهوری اسلامی را برایشان مسئلت دارم.

شهرستان قشم با  ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است.  

در این شهرستان ۲۲ نفر از والدین شهدا، ۱۴ همسر شهید، ۳۹ فرزند شهید، ۱۶۲ خواهر و برادر شهید، هشت آزاده، سه جانباز بالای ۷۰ درصد، ۹۵ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۷ جانباز ۲۵ تا ۵۰ درصد حضور دارند که آمار کلی جانبازان ۱۴۵ نفر و آمار کل افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان ۶۹۹ نفر است.

به گزارش ایرنا، ۲۶ مرداد ماه یادآور بازگشت مردان قبیله غیرت از مرز رسمی خسروی در سال ۱۳۶۹ پس از سال‌ها دوری و تحمل شکنجه‌های بسیار در زندان‌های مخوف رژیم بعثی به آغوش پاک ایران اسلامی است.

آزادگان سرافراز همان پرستوهای عاشقی هستند که با الهام از مکتب حسینی و با فرمان خمینی کبیر (ره) برای دفاع از دین و اعتقاد و ناموس و شرف و غیرت این میهن اسلامی خالصانه جنگیدند و توانستند ستم و ظلم را به زانو درآورند.

آزادگان همان سرافرازانی هستند که بسیاری از آنان با تاسی بر حسین (ع) خالصانه شهید شدند و  شهیدان دور از وطن نام گرفتند که با پیروی از سرور و سالار شهیدان در درس عاشقی و جهاد و شهادت خوش درخشیدند.

نظر شما