شناسهٔ خبر: 55667705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به مناسبت هفته دولت؛

۱۸۳ پروژه در دهیاری های کردستان افتتاح می شود

سنندج- ایرنا- سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: ۱۸۳ پروژه عمرانی در بخش دهیاری‌های استان به مناسبت هفته دولت افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

سیروان بهرامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در راستای توسعه روستاهای استان، پروژه‌ها و طرح‌هایی تهیه و  به همت دهیاری‌ها اجرایی می شود، اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت امسال ۱۸۳ پروژه در روستاهای استان با اعتبار ۲۷۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۳ درصد این پروژه به عبارتی ۱۱۷ پروژه مربوط به بهسازی معابر روستایی، هشت پروژه ساختمان دهیاری، ۱۱ پروژه بوستان، پارک و فضای سبز، ۲ پروژه ایمنی و آتش نشانی و ۱۳ پروژه اماکن ورزشی و فرهنگی است.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان ادامه داد: از دیگر پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت سال جاری در روستاهای استان شامل ۱۹ پروژه بهداشت محیط و پسماند، سه پروژه آرامستان، غسالخانه و گلزار شهدا و ۱۰ پروژه در سایر بخش ها است.

بهرامی یادآور شد: پروژه‌های بخش سایر هم مربوط به هدایت آبهای سطحی، لایه روبی آبراه فصلی، خاکبرداری ترانشه جاده کمربندی شرق روستا، ساماندهی میدان داخل روستا، بهسازی آب شرب روستایی، بهسازی و احداث چشمه آب، احداث پارکینگ روباز و احداث انبار دهیاری است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص یافته به پروژه های بخش سایر هشت میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال بوده است، افزود: آسفالت راه ها و معابر درون روستایی و همچنین راه های منتهی به روستا، اجرا و بازنگری طرح های هادی و مسائل مربوط به فاضلاب روستایی از مهمترین موضوعاتی است که همواره در دستور کار دهیاران قرار می گیرد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما