شناسهٔ خبر: 55667640 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ساداتی‌نژاد در حاشیه دولت مطرح کرد؛

تاکید رئیس جمهور بر تأمین پایدار غذای باکیفیت، سالم و ارزان

طیبه بیات

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی گفت: محوری‌ترین مسئله‌ای که رئیس‌جمهور در این بازدید مطرح کرد تأمین پایدار غذای باکیفیت، سالم و ارزان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه نشست وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید رئیس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: محوری‌ترین مسئله‌ای که رئیس‌جمهور در این بازدید مطرح کرد تأمین پایدار غذای باکیفیت، سالم و ارزان با منشأ داخلی بود که بحث تنظیم بازار، سلامت غذا، افزایش بهره‌وری، کاهش دلالی و حمایت از تولید داخل در آن لحاظ شده باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت حمایت از تولید داخل در حوزه کشاورزی با کشاورزی قراردادی شروع شده است، عنوان کرد: با افزایش قیمت خرید تضمینی و کاهش قیمت کود، عملاً افزایش تغذیه خاک را باعث شده و امسال ما از مرز هفت میلیون تن تولید گذشتیم و شرایط مطلوبی در تولید گندم داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه نتیجه این رخدادها در خصوص گندم و کود گرفته شده است، گفت: در سال زراعی آینده همین مسیر را پیش خواهیم رفت و نگاه ما پایداری خودکفایی در گندم و نان است. ما در سال‌های گذشته خودکفایی داشتیم اما این حرکت سینوسی بود و ما به دنبال پایداری این امر هستیم.

نظر شما