شناسهٔ خبر: 55667570 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عضو ارشد کنگره خواستار بازگشت آمریکا به برجام شد

فارس

قانونگذار عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در اظهارنظری تازه درباره مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران، بازگشت واشنگتن «به توافق هسته‌ای ایران» را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «کریس مورفی» نمایند ایالت کنتیکت در مجلس سنای آمریکا معتقد است که بازگشت این کشور به توافق برجام، مهم‌ترین کار برای تضمین منافع آمریکا در منطقه غرب آسیا است.

در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران اخیرا پاسخ و ملاحظات خود را درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا به منظور احیای برجام ارائه داد و مقامات ایرانی بارها عنوان کرده‌اند اگر آمریکا اراده واقعی و انعطاف لازم را داشته باشد، توافق در کوتاه مدت در دسترس است، یک قانونگذار ارشد کنگره آمریکا خواستار بازگشت این کشور به برجام شد.

کریس مورفی سناتور دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در پیامی توییتری به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان» با موضوع آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات وین با موضوع توافق هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

این قانونگذار هم حزبی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، مهم‌ترین کاری است که آمریکا می‌تواند برای تضمین منافعمان در خاورمیانه انجام دهد. بیایید این کار را انجام دهیم».

سناتور کریس مورفی در شرایطی خواستار بازگشت آمریکا به توافق برجام شده که وی پیشتر بارها از تصمیم دولت دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده بود.

این سناتور آمریکایی چندی قبل در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفته بود: ما در لحظه خطرناکی با تهران به دلیل اقدامات ترامپ و تصمیم او برای خروج از برجام قرار داریم. امیدوارم همچنان فرصت برای احیای برجام وجود داشته باشد و این بهترین چیز برای واشنگتن و منطقه خواهد بود».

عضو کمیته روابط خارجی سنا و قانونگذار ارشد دموکرات با انتقاد از فضای داخلی در آمریکا و مخالفت شدید جمهوری‌خواهان با بازگشت این کشور به برجام گفته بود: «امیدوارم دولت بایدن بتواند به توافق برسد و اجازه ندهند ملاحظات سیاسی در ایالات متحده مانع توافق شود».

نظر شما