شناسهٔ خبر: 55667246 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نرم افزار حسابداری رایگان، واقعیت یا یک ترفند تبلیغاتی؟

صاحب‌خبر -

نرم افزار حسابداری رایگان، واقعیت یا یک ترفند تبلیغاتی؟

مدیریت امور مالی در زندگی فردی و کاری یکایک افراد جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص که در سال های اخیر و با نوسانات تورم در اقتصاد مدیریت نقدینگی و دخل و خرج خانوار با چالش های جدی مواجه بوده است. بیشتر ما خاطراتی از والدین خود در حال یادداشت های دخل و خرج خانه در دفاتر و سالنامه ها داریم. اما با پیشرفت علم و فناوری و پر سرعت شدن جریان زندگی، بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا از نرم افزار حسابداری رایگان برای مدیریت مالی خود استفاده کنند. اما نرم افزار حسابداری رایگان، واقعیت یا یک ترفند تبلیغاتی؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و به شما یک نرم افزار حسابداری رایگان را معرفی می کنیم.

چرا به نرم افزار حسابداری نیاز داریم؟

شاید اولین پاسخ به این پرسش راحتی بیشتر کاربران باشد. نرم افزار حسابداری فرایندهای مالی کسب و کار و زندگی شخصی شما را مکانیزه می کنند تا شما در کمترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. شاید یک مثال، به درک بهتر این موضوع کمک کند. تصور کنید کاربری خرید مایحتاج کلی ماهیانه را در یک روز انجام می دهد، و در طول ماه مواد مصرفی روزانه را در یک دفتر ثبت می کند. حال برای محاسبه دخل و خرج روزانه، هفتگی و ماهانه، باید کلیه این اعداد را تک به تک جمع و تقسیم کنیم. علاوه بر این ممکن است بعد از یک روز طولانی بسیاری از خرید های کوچکی که در طول روز انجام داده ایم فراموش کنیم.

نرم افزار حسابداری شخصی با استفاده از فناوری های روز می تواند این مشکل را به راحتی حل کند. این نرم افزارهای با قابلیت خوانش پیامک تراکنش های مالی و بانکی، می توانند تراکنش ها را به صورت خودکار در خود ثبت کنند تا شما تنها با یک یا چند کلیک ساده به انواع گزارشات دسترسی پیدا کنید. این روند در حوزه کسب و. کارها هم از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا بسیاری از تصمیمات مهم در حوزه های مختلف خرید، فروش، تولید و سرمایه گذاری در کسب و کارها بر اساس همین داده گرفته می شوند.

عدم بکارگیری نرم افزار حسابداری، پاشنه آشیل کسب و کارها

بسیاری از کسب و کارها، یا بهتر است بگوییم در تمامی کسب و کارها، داده ها و اطلاعات مالی نقش کلیدی را بازی می کنند. تصمیمات احساسی و بدون آگاهی از وضعیت مالی کسب و کارتان می‌تواند بنیان کسب و کار شما را با خطرات جدی مواجه کند. تصور کنید که شما از میزان موجودی انبار خود برای قطعات یدکی مورد نیاز در خدمات شرکت اطلاع درستی ندارید و برای به علت تحت فشار گرفتن از جانب مشتری خود، مجبور به سفارش این قطعات با قیمت بالاتر می‌شوید. این به معنی کاهش سود و حتی در بسیاری از مواقع زیان کسب و کارتان است. از طرف دیگر تصمیمات شما در رابطه با بخش‌های مختلف کسب و کارتان، از جمله سرمایه گذاری برای توسعه بیشتر کسب و کارتان، تنها وقتی نتیجه بخش است که با آگاهی از توان واقعی شرکت شما باشد.

نرم افزار حسابداری رایگان، واقعیت یا یک ترفند تبلیغاتی؟

اداره مالی کسب و کار، بدون استفاده از دانش حسابداری و ثبت دقیق داده های مالی کسب و کارتان امکان پذیر نیست. در بسیاری از کسب و کارهایی که از نرم افزار های حسابداری استفاده نمی کنند، خطاهای انسانی، می‌تواند باعث بروز زیان های سنگین شود. به همین دلیل است که عدم استفاده از نرم افزارهای مالی  مدیریتی می تواند پاشنه آشیل کسب و کار شما باشد.

نرم افزار حسابداری رایگان

حال که به اهمیت نقش نرم افزار حسابداری در موفقیت کسب و کارها پی بردیم، بد نیست به بررسی پدیده ای با عنوان نرم افزار حسابداری رایگان بپردازیم. با کمی جست و جو در اینترنت، با صدها عنوان در سایت های مختلف روبرو می شویم که امکان دانلود نرم افزار حسابداری رایگان را برای شما فراهم می کنند. اما آیا این تنها یک شعار تبلیغاتی است و یا ادعای این شرکت ها واقعی است؟ بسیاری از نرم افزارهای حسابداری شخصی در قالب اپلیکیشن های اندرویدی و یا iOS به صورت رایگان ارائه می شوند.

اگرچه این نرم افزارها رایگان هستند اما قابلیت های محدود آنها باعث می شود تا کارایی لازم برای مدیریت کسب و کارتان را به شما ارائه ندهند. علاوه بر این بسیاری از این نرم افزارها برای ساده تر کردن رابط کاربری، اصول حسابداری را در نرم افزارهای خود رعایت نکرده اند و تنها به ثبت هزینه ها و درآمدهای محدود می پردازند. به همین دلیل به هیچ عنوان برای کسب و کارهای شما کارایی ندارند.

نرم افزار حسابداری رایگان، واقعیت یا یک ترفند تبلیغاتی؟

از طرف دیگر نرم افزارهای حسابداری و مالی برای کسب و کارها که به صورت رایگان ارائه می شوند نیز با محدودیت هایی همراه هستند. برای مثال، برخی از قابلیت های اصلی این نرم افزارها غیر فعال است و یا شما تنها برای بازه زمانی محدودی قادر به استفاده از ویژگی های متنوع این نرم افزارها هستید. به همین دلیل اگرچه در ابتدا شما به نرم افزار رایگان دسترسی دارید، اما در ادامه و برای حفظ جریان مالی کسب و کارتان، مجبور به پرداخت هزینه خواهید بود.

نرم افزار پارمیس همراه، نرم افزاری رایگان برای امور شخصی و کسب و کارهای استارت آپی

در این میان می توانیم به یک مورد استثنا اشاره کنیم. اپلیکیشن پارمیس همراه، محصول شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، با قابلیت های منحصر به فرد، به صورت کاملا رایگان در بستر اندروید و iOS قابل استفاده است. این نرم افزار براساس اصول حسابداری توسعه داده شده و شما در آن قادر هستید تا با تعریف شخص، پروژه، صندوق، فعالیت و ...، برای بخش های مختلف کسب و کار خود بودجه تعیین کنید تا امور مالی خود را بهتر مدیریت کنید. علاوه بر این، این نرم افزار برای کسب و کارهای کوچک و استاراپی که به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، گزینه ای ایده آل است که از پشتیبانی با امکان ارسال تیکت نیز بهره مند است. پارمیس این محصول را در راستای رسالت اجتماعی خود تولید کرده است و در حال حاضر یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها در بازارهای رسمی داخلی و خارجی است. این نرم افزار در پلتفرم iOS با نام پارمیس (PARMISAK) قابل دانلود و نصب است. 

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها:

نظر شما