شناسهٔ خبر: 55666348 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

صف طولانی لوایح و طرح‌های شورای عالی استان‌ها در مجلس

مهشید جعفری معظم

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تعداد بسیاری از طرح‌ها و لوایح شورای عالی استان‌ها در مجلس باقی مانده که باید ساماندهی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری، در جلسه صبح چهارشنبه با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مطالبه اصلی شورای عالی استان‌ها نزدیک شدن به قانون اساسی است و ما به دنبال این هستیم تا با مجلس شورای اسلامی و سایر قوا هماهنگ‌تر شویم.

وی افزود: در راستای هماهنگی با قوه قضائیه، گزارش‌های دغدغه مندی در حوزه شهرداری‌های سراسر کشور دیده می‌شود و احکامی که در راستای مأموریت‌های شورای عالی استان‌ها صادر می‌شود گاهی نامتجانس است.

سروری تصریح کرد: آمادگی این را داریم تا به افق‌های روشنی با قوه قضائیه دست یابیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به عضو شدن این شورا در دولت بیان کرد: سازمان اداری- استخدامی کشور موضوع عضویت شورای عالی استان‌ها در دولت را مطرح کرده است که ما نیز این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نیز ظرفیت‌های کم نظیری در حوزه مدیریت شهری با حضور مدیران دغدغه مند وجود دارد و خود آقای قالیباف حدود ۱۶ سال در شهر حضور داشته است.

سروری با اشاره به موضوع درآمدهای پایدار گفت: درآمدهای پایدار را به صورت جدی دنبال می‌کنیم زیرا این طرح امید بسیاری را به وجود آورده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ما از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا لوایح و طرح‌های شورای عالی استان‌ها را زودتر رسیدگی کنند زیرا بسیاری از طرح‌ها متعلق به دوره‌های قبل است اما هنوز ساماندهی نشده است.

وی در رابطه با آموزش‌های لازم به منتخبان مردم اظهار داشت: ظرفیت قانونی وجود دارد که در بستر آن هر یک از افرادی که می‌خواهند در مسند نمایندگی مردم بنشینند باید آموزش‌های لازم را دیده باشند و انجام این کار برکات بسیار زیادی دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به مدیریت یک پارچه شهری گفت: این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است. البته پیشنهاد ما این است که این موضوع را به جای مطالبه کلی به صورت بررسی موضوعات اولویت دار در دستور کار خود قرار دهیم.

نظر شما