شناسهٔ خبر: 55666307 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رحیمی: بازی‌های کشورهای اسلامی محک خوبی برای تیم ملی هندبال بود

دروازه‌بان تیم ملی هندبال کشورمان گفت: امیدوارم قبل از حضور در مسابقات قهرمانی جهان در چند تورنمنت دیگر شرکت کنیم تا با آمادگی کامل حاضر شویم و نتیجه خوبی بگیریم.

صاحب‌خبر -

علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص کسب مدال برنز تیم ملی هندبال در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: این دوره اولین حضور هندبال ایران در این مسابقات بود. ترکیه از تیم‌های خوب اروپا است و با تیم کامل خود حاضر شده بود، مراکش در بین تیم‌های آفریقایی تقریبا پر قدرت است اما آذربایجان سطح پایین تری داشت. قطر به جز سه بازیکن خود همه بازیکنان اصلی را در اختیار داشت. عربستان هم همان تیمی را که در مسابقات قهرمانی با آن بازی کرده بودیم را روانه بازی‌ها کرده بود.

وی در ادامه افزود: حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی  برای ما بسیار خوب بود و یک تورنمنت عالی محسوب شد که هم بازیکنان و هم مربی و وضعیت تیم محک خوبی بخورد. خوشبختانه در پایان نتیجه خوبی گرفتیم و با اینکه یک باخت داشتیم مدال برنز را به دست آوردیم البته حق ما فینال بود ولی ورزش است دیگر.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال کشورمان تاکید کرد: امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و قبل از حضور در مسابقات قهرمانی جهان در چند تورنمنت دیگر شرکت کنیم تا با آمادگی کامل حاضر شویم و نتیجه خوبی بگیریم.

وی در خصوص سرمربی اهل مونته‌نگروی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: وسلین از مربیان خوب دنیا است و چیزهای زیادی برای یاد دادن به هندبال ما دارد. این مربی باید چند سال در ایران بماند تا هندبال ما را تغییر دهد و برسیم که همان تیم قطری که چیزی از آن کم نداریم یا همان بحرینی که در آسیا به راحتی بازی می‌کند. رفتار او با بازیکنان بسیار خوب است و بیرون زمین مثل یک رفیق و بزرگتر برای بازیکنان است و درون زمین کاملا جدی، مصمم و مسلط بر کارش است و در بازی‌ها حس کردم خیلی می‌تواند به هندبال ما کمک کند.

رحیمی در خصوص دیدرا ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی و قضاوت کوبل داوری اهل ترکیه در این دیدار گفت: ابتدای بازی با قطر کار را بد شروع کردیم. قطر یک اسم بزرگی در آسیا و جهان دارد و از قبل همه تیم‌ها  وقتی می‌خواهند برابر آن بازی کنند یک ترسی دارند و همین باعث شد  نیمه اول را بد شروع کنیم اما نیمه دوم از نظر امتیازی این تیم را بردیم اما در انتهای بازی نمی‌دانم بگویم کوبل داوری عمدا یا غیر عمد خطایی داشت و می‌توانست دو سوت آخر را از روی قصد  نزند. به هر حال کوبل داوری از ترکیه بودند و نمی‌خواستند ما به فینال برسیم. بازی باید به وقت اضافه می‌رفت و تکلیف بازی آنجا مشخص می‌شد نه اینکه پنالتی آخر را برای ما نگیرند.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال کشورمان در پایان تاکید کرد: در بازی با عربستان تعداد ما کم بود. یونس آثاری از اول مسابقات  آسیب دیده بود، بعد از پایان بازی با قطر و اعتراض بازیکنان به داوری هم سه بازیکن ما محروم شدند ولی همه همدل و هم قسم شدیم و بازی خوبی انجام دادیم و عربستان را شکست دادیم و اجازه ندادیم سوار بازی شوند و 20 دقیقه آخر هم گل نخوریدم و همه توپ‌های بچه‌ها نیز در حمله گل شد و من و سیاوشی در پست خودمان یعنی دروازه‌بانی به تیم کمک کردیم. البته این به دفاع خوب بازیکنان باز می‌گردد و ما هم زحمات آنها را بدون جواب نگذاشتیم. به همه مردم و خانواده هندبال به خصوص رئیس فدراسیون تبریک می‌گویم. من می‌دانم که پاکدل زحمت زیادی کشیده است و اعزام 6-7 تیم هندبال در زمان کم به لحاظ اقتصادی بسیار سخت است و از پاکدل تشکر می کنم. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به هندبال کمک کنند و آن را به گونه‌ای دیگر ببینند تا هندبال بهتر از گذشته رشد کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما