شناسهٔ خبر: 55666165 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تهدید در کمین ورزش کشور

فارس

با وجود تدوین آیین‌نامه برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک؛ اما توجهی به برخی از مفاد آیین‌نامه نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در حالی که دوره چهار ساله هیات اجرایی اواخر دی ماه سال گذشته به پایان رسید اما مطرح شدن تدوین آیین‌نامه انتخابات و پروسه طولانی‌مدت تصویب آن،  با برگزاری مجمع عمومی ۱۷ اسفندماه اعضا به انجام انتخابات بعد از بازیهای آسیایی هانگژو رای دادند.

تعویق یکساله بازی‌ها این درخواست را از سوی اهالی ورزش به دنبال داشت که انتخابات امسال هر چه زودتر برگزار شود به همین دلیل مسئولان کمیته ملی المپیک مجمع فوق‌العاده‌ای را خردادماه برگزار کردند و ۲ تاریخ برای انتخابات اعلام شد که در نهایت اعضا به ۶ شهریورماه رای مثبت دادند.

در حالی که تدوین آیین‌نامه و تایید آن از سوی کمیته بین‌المللی المپیک بسیار مهم بود اما به نظر می‌رسد آنطور که پیش‌بینی شده بود کارها اجرایی نشد و همه چیز مطابق با آیین‌نامه پیش نرفت چرا که مطابق با دستورالعمل انتخابات، ستاد نظارت بر انتخابات موظف است بعد از ۳ روز کاری، تایید صلاحیت‌ها را اعلام کند و نامزدهای معترض نیز فرصتی را خواهند داشت تا اگر موردی هست بیان کنند.

طبق آیین‌نامه این تایید صلاحیت باید روز سه‌شنبه اعلام می‌شد اما این اتفاق رخ نداد. اگرچه پیش از این اعلام شده بود تا ۶ شهریور فعلا زمان هست و نامزدها می‌توانند کارهای تبلیغاتی خود را انجام دهند اما این سوال مطرح می‌شود با وجود مدت زمانی که صرف تدوین آیین‌نامه شده تا انتخابات طبق آن برگزار شود چرا حالا قانون رعایت و توجهی به مفاد این دستورالعمل نشده است؟

از طرفی مشکلات سرپرستی برخی از فدراسیون‌های المپیکی هنوز حل نشده و وزارت ورزش نیز تاکنون اقدامی را برای انجام انتخابات این فدراسیون‌ها انجام نداده است. باید دید تا روز مجمع چه اتفاقی رخ خواهد داد و تعداد اعضای المپیکی چه تغییراتی خواهد داشت. عدم برگزاری انتخابات در زمان مقرر هم نگرانی‌های خاص خود را دارد چرا که در حال حاضر مجامع بین‌المللی به عدم برگزاری چند انتخابات فدراسیون حساس شده و در این خصوص مکاتباتی با کمیته ملی المپیک هم داشته‌اند که از جمله این موارد می‌توان به تهدید برای تعلیق ژیمناستیک اشاره کرد.

نظر شما