شناسهٔ خبر: 55665848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوول راهیان منطقه ای بنیاد هدایت:

زنان در هر دوره تاریخی در پیشبرد اهداف اسلامی نقش آفرینی کرده اند

کرج - ایرنا - مسوول راهیان منطقه ای بنیاد هدایت با اشاره به اینکه سیر معنوی زندگی اهل بیت (ع) بیانگر حضور بانوان در حلقه میانی رسیدن به کرامات الهی را نشان می دهد، گفت: زنان و خانواده در هر دوره تاریخی نقش مهمی در پیشبرد اهداف اسلام و مسلمین داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیخانی روز چهارشنبه در نشست ستاد عملیات مهرواره با نور استان البرز که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، با اشاره به روایت عاشورای حسینی و نقش اهل بیت (ع) در پیشبرد مسیر حق و حقانیت، گفت: مسیر اسلام شیعی و شیعیان مسیر خانواده و حضور پررنگ بانوان است و بانوان در دوره تاریخی مذهبی ما نقش پررنگی ایفا کرده اند.

وی با بیان اینکه دشمن با شناسایی نقش و اهمیت خانواده در پیشبرد اهداف ملی مذهبی در کشور جمهوری اسلامی ایران این حوزه را نشانه رفته است ، اظهار داشت:  با نگاهی اجمالی به کشورهای غیر اسلامی شاهده ازدواج محارم، همجنسگرایی، ارتباط نامشروع با حیوانات و غیره هستیم که اینها جزئی از اقدامات دشمن برای ایجاد توسعه مفهومی است.

علیخانی گفت: در طرح مهرواره موضوع خانواده با تمام نکات پیوستی مد نظر قرار گرفته و ما سعی داریم که این طرح ضمن ارائه آموزش‌ها و توانمندی شرکت‌کنندگان به تبیین شرایط فرهنگی موجود در جامعه پرداخته و مقابله با جنگ نرم دشمن را با قدرت بیشتری انجام دهیم.

وی در بخش دیگری ضمن تشریح ابعاد مختلف مسائل حوزه خانواده به آمار بالای سقط جنین اشاره کرد و گفت: این یک مسائله اسلامی، ملی و وطنی است هر آزاده‌ای باید به این نوع از قتل توجه کند چرا که برای مسائلی همچون ساماندهی سگ‌های بلاصاحب جریان ایجاد می‌شود اما برای سقط هزاران جنین و از بین بردن فرزندان هیچ جریان و اعتراضی وجود ندارد.

علیخانی در پایان به دیگر ابعاد مسائل حوزه خانه و خانواده پرداخت و تصریح کرد: دختران و مادران باید در این راستا به درک درستی از شرایط دست پیدا کنند زیرا آسیب اجتماعی در هر بخش از جامعه وجود دارد و مختص قشر ضعیف یا غنی نیست بلکه این آسیب‌ها متناسب با موقعیت جغرافیایی و مالی همان منطقه با کیفیت متفاوتی وجود خواهد داشت.

بنیاد هدایت ماموریت دارد که با تمرکز بر رشد امام مسجد، موجبات ارتقاء مسجد و محله آن را برای نشر خدمت و محبت در جامعه فراهم آورد و امام را به مرور زمان از امام مسجد به امام محله تبدیل نماید.

در این نگاه مسجد محل نشر افکار و ایده ها و تقسیم مسوولیت های اجتماعی بین مردم است و به عنوان مهمترین رکن خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می گردد.

بنیاد هدایت این مهم را با استفاده از شبکه راهیاری و به کارگیری ابزار رشد و توانمندسازی امام انجام می دهد.

نظر شما