شناسهٔ خبر: 55665843 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عوامل موثر در قیمت مگنترون و خرابی آن

مگنترون همان قطعه ای است که سبب گرم شدن غذا در مایکروویو می؜گردد مولکول؜های هر ماده؜ای در طبیعت دارای فرکانس منحصر به فردی است. مولکول های آب هم از این قاعده مستثنا نیستند

صاحب‌خبر -

هنگامی که موادی که در خود مولکول آب داشته باشند، تحت تابش الکترومغناطیسی توسط مگنترون قرار گرفته، نوسان مولکول های آب افزایش یافته و آب موجود در مواد غذایی داغ شده و آن غذا گرم می شود. پس غذاهایی که آّب بیشتری دارند، دیرتر گرم می شوند اما غذاهای خشک مثل نان به زمان کمتری برای گرم شدن نیاز دارند.

در این مطلب به بررسی عوامل موثر در خرابی مگنترون و آشنایی شما با فروشگاه اینترنتی هرمس پارت جهت اطلاع از قیمت مگنترون خواهیم پرداخت.

 

زمان مناسب قرار دادن مواد غذایی در ماکروویو

مگنترون عمر معینی بر حسب زمان کار کردن دارد، که این قضیه نیز در نوع تعیین قیمت مگنترون موثر است. حال چنانچه مقدار استفاده شما از دستگاه زیاد باشد، ممکن است عمر مگنترون نیز کم می شود. پس باید زمان روشن بودن مایکروفر مدیریت گردد. مهمترین نکته زماندهی مناسب برای مواد غذایی است. در زیر زمان لازم برای گرم کردن چندسن مواد غذایی در حالت اشعه مایکروفر شرح داده شده است.

مایعات به مقدار یک لیوان

  • زمان: یک و نیم دقیقه
  • توضیحات: بعد از این زمان هم بزنید و دوباره 30 ثانیه منتظر بمانید.

یک بشقاب برنج خشک

  • زمان: یک دقیقه
  • توضیحات: بهتر است برنج به صورت خشک و خورشت نیز جداگانه داغ شود.

یک بشقاب برنج با خورشت

  • زمان: یک و نیم دقیقه
  • توضیحات: بهتر است غذا در مرکز سینی مایکروویو قرار داده شود.

 

یک عدد نان لواش

  • زمان: 20 ثانیه
  • توضیحات: بهتر است 20 ثانیه منتظر بمانید.

یک عدد نان بربری

  • زمان: 30 ثانیه
  • توضیحات: بهتر است 30 ثانیه منتظر بمانید.

یک عدد نان سنگگ

  • زمان: 20 ثانیه
  • توضیحات: گرم کردن نان به سلیقه بستگی دارد.

یک عدد پنیر پیتزا تک نفره

  • زمان: یک دقیقه
  • توضیحات: جهت داغ کردن

پاپ کورن یک بسته

  • زمان: 2.5 الی3 دقیقه
  • توضیحات: ذرت را درون کیسه قرار دهید.

100 گرم گوشت

  • زمان: یک دقیقه
  • توضیحات: در کل از قرار دادن گوشت در ماکروویو پرهیز کنید.

در صورت عدم رعایت مگنترون خراب می؜شود. جهت خرید و مشاهده قیمت مگنترون به فروشگاه اینترنتی هرمس پرات مراجعه کنید.

21

چه عواملی در قیمت نقش دارد؟

مگنترون را می؜توان بر حسب قدرت، نوع کار و شکل ظاهری طبقه بندی کرد، اما اساس کارکرد همگی یکی خواهد بود. برای مثال مگنترون  «2 m246 » شرکت الجی و مگنترون «2m232 »شرکت پاناسونیک از نظر نوع کارکرد با هم فرقی ندارند اما از نظر قدرت، مورد استفاده و کاربرد، تفاوت های زیادی دارند که در قیمت مگنترون در هنگام خرید موثر است. شناخت این که چه مگنترونی مناسب چه مایکروفری است یا کدام مگنترون را می؜توان؜ جایگزین مگنترون قبلی کرد، نیاز به بررسی تخصصی توسط کارشناسان حوزه مایکروفر و امواج دارد.

 

 نحوه تست مگنترون

در ابتدا باید بدانید که تست مگنترون کاری خطرناک است، در صورت خرابی نیاز به  اطلاع از قیمت مگنترون و خرید آن  دارید. جهت انجام این تست از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای تست مگنترون باید ابتدا پوشش کاور را با باز کردن پیچ؜های آن باز کنید. قبل از هر کاری ابتدا خازن را تخلیه نمایید. در ادامه تخلیه خازن سوکت های متصل شده به لامپ مگنت را جدا نمایید.

سپس مولتی متر را برای اندازه گیری مقاومت روی دو ترمینال مانند شکل بالا قرار دهید.عددی که میخوانید باید زیر 1 اهم باشد عددی که روی صفحه نمایش نشان داده شده است را یادداشت نمایید. اگر مقاومت زیر 1 اهم باقی مانده باشد رشته الکتریکی داخل لامپ مگنترون به درستی کار می؜کند.

اگر عددی بالاتر از 1 اهم دارید یا چنانچه صفحه نمایش OL را نشان دهد پس قطعه خراب است و باید تعویض گردد. حتی چنانچه مقاومت زیر 1 اهم را نشان دهد و رشته الکترونیکی آسیب ندیده باشد باز هم احتمال دارد مگنترون خراب باشد پس نیاز به تست؜های دیگری هم می؜باشد.

شما ؜می؜توانید بعد از تنظیم روی بالاترین اهم یک پراب را بروی یک ترمینال و یک پراب مولتی متر را بروی بدنه آن قرار دهید. سعی کنید دستتان لغزشی نداشته باشد تا بتوانید به بهترین نحو ممکن آزمایش را انجام دهید.  “OL”یا “Open Line” را ببینید، چنانچه میزان مقاومتی را نشان داد جریان الکتریکی به خوبی از آن عبور نخواهد کرد و باید آن را تعویض نمایید. جهت  اطلاع قیمت مگنترون با شماره تماس  22111159 021  و 22227378 021 ارتباط برقرار کنید.

220

عوامل موثر در خرابی مگنترون

استفاده نادرست

ممکن است به دلیل استفاده ناصحیح،  این قطعه دچار خرابی شود. گذاشتن ظروف فلزی و براق درون ماکروویو باعث این خرابی است. عمل‌کرد ماکروفر بوسیله مگنترون انجام می؜گیرد. امواج رادیوی فرکانس بالا با برد خیلی کم (معمولاً حدود ۲٫۵ GHz) از جریان AC استاندارد تولید می؜شود.

 قرار دادن مواد غیر ارگانیک نظیر ظروف غیر فلزی و غیر واکنشی سرامیکی، پلاستیک و شیشه امواج رادیویی را در این فرکانس جذب نمی؜کنند و باعث خرابی مگنترون می؜شوند. جهت اطلاع از قیمت مگنترون به فروشگاه معتبر اینترنتی هرمس پارت مراجعه کنید.

ایجاد جرقه

جرقه زدن در حین کار ماکروویو یکی از دلایل خرابی مگنترون است. در بسیاری از مواقعع عدم توجه به این جرقه سبب خرابی مگنترون می؜شود. استفاده از ظروف فلزی و براق، کثیف بودن دیواره؜ها و سقف ماکروویو، از بین رفتن لعاب رنگی داخل دستگاه و خرابی مگنترون باعث ایجاد جرقه است. جهت اطلاع از قیمت مگنترون با راه ارتباطی 22111159 021  و  22227378 021 تماس برقرار کنید.

 

کثیف بودن دیواره ؜ها سقف ماکروویو

یکی از مشکلاتی که سبب خرابی مگنترون نیز است. تمیز نکردن دیواره؜ها و سقف ماکروویو است. عدم تمیز کردن این کثیفی؜ها سبب خرابی مگنترون است و در نتیجه شما مجبور به تعویض مگنترون هستید.

قیمت مگنترون

در این مقاله به شرح عوامل موثر در خرابی مگنترون آشنا شدید. استفاده نادرست از ماکیروویو، ایجاد جرقه، کثیفی بدنه و سقف این دستگاه و همچنین موارد دیگر ذکر شده در خرابی این قطعه دخیل می؜باشد.

زمان خرابی مگنترون باید متوجه این نکته کنید که این قطعه قابل تعمیر نمی؜باشد و باید تعویض شود.  فروشگاه لوازم خانگی هرمس پارت در زمینه خرید قطعات مختلف لوازم خانگی در خدمت شماست. جهت اطلاع از قیمت مگنترون با شماره تماس  22111159 021  و  22227378 021 ارتباط برقرار کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما