شناسهٔ خبر: 55665625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار قم مطرح کرد:

پرداخت نشدن سهم ۲۰ درصدی شهرداری از الحاق اراضی شهری

شهردار قم با اشاره به برخی از حقوق تضعیف‌شده ادواری شهرداری، گفت: سهم ۲۰ درصدی شهرداری از افزوده شدن اراضی جدید به حریم شهری تاکنون پرداخت‌ نشده و دولت حق مردم را در توسعه و عمران شهری ادا نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تشکیلات کنونی شهرداری‌ها معیوب است، اظهار کرد: تا زمانی که مدیریت یکپارچه شهری در کشور شکل نگیرد همچنان شاهد ناهماهنگی و اتلاف هزینه‌های عمومی در طرح‌های عمرانی و حتی فرهنگی خواهیم بود.

وی با اشاره به بعضی از حقوق تضعیف‌شده ادواری شهرداری، تصریح کرد: سهم ۲۰ درصدی شهرداری از افزوده شدن اراضی جدید به حریم شهری تاکنون پرداخت نشده و دولت حق مردم را در توسعه و عمران شهری ادا نکرده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: از سال ۹۰ هنوز شهرداری این کلان‌شهر نتوانسته است سهم خود از ۲۵ درصد واحدهای تجاری‌ پردیسان را دریافت کند؛ آنچه مسلم است درآمدهای محقق نشده به نحوی در اقدامات و برنامه‌ریزی‌های شهری موانعی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: درحالی‌که سهم قانونی شهرداری در بسیاری از محل‌های قانونی وابسته به دولت در سال‌های اخیر تأمین نشده است، هزینه‌های عمرانی و خرید مصالح و تجهیزات چندین برابر شده است.

نظر شما