شناسهٔ خبر: 55665578 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روایت دانشجوی نیکوکاری که حامی ایتام کمیته امداد شد

مهناز قربانی مقانکی

بانوی دانشجو که حامی ایتام کمیته است، قصد دارد در ادامه تحصیل خود در خارج از کشور هم کمک به فرزندان تحت حمایت را ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کمک کردن و قدم گذاشتن در مسیر خیر بیش از توانایی و تمکن مالی، به عزم و همت عالی نیاز دارد. می‌توانی دانشجو باشی، شغل پردرآمد و ثابت هم نداشته باشی اما کار خیر انجام دهی، کافی است دل بزرگی داشته باشی و همتی راسخ تا برای یک فرزند یتیم نقش حامی را بازی کنی. «ساناز بالی» مصداق چنین تعبیری است؛ دانشجوی لاهیجانی که با فعالیت‌های نیکوکارانه در کمیته امداد آشنا شد و حالا دو سال است حامی ایتام نیازمند شده است.

وی در این رابطه می‌گوید: من دانشجو بودم که حمایت از یک کودک یتیم را پذیرفتم و این حمایت را همچنان ادامه می‌دهم با توجه به اینکه برنامه ادامه تحصیل من در خارج از کشور است، از طریق خانواده‌ام همچنان حامی خواهم ماند.

بالی یادآور می‌شود: ابتدا کمک‌های من پراکنده بود و هرجا نیازمندی می‌دیدم در حد توان کمک می‌کردم اما از حدود دو سال قبل یکی از دوستانم حامی یک دختر یتیم بود و من هم گاهی با مبلغ ناچیزی همراهی‌اش می‌کردم، روزی مواد خوراکی برای خانواده آن کودک تهیه کرده بود، این روز سرآغاز حمایت من از یک کودک یتیم شد و در ادامه من هم سرپرستی یک پسر بچه را بر عهده گرفتم.

وی کمک کردن را حتی اگر معنوی باشد، موجب رضایت و ایجاد حس خوب در خود دانست و ادامه می‌دهد: وقتی باری از مشکل دیگران برداریم بازتاب آن را خواهیم دید، مشکلات من با هر کمک به طرز معجزه آسایی رفع می‌شد و از جایی که انتظارش را نداشتم برایم دست یاری فراهم می‌شد. امسال هم به یاری خدا تصمیم دارم دو فرزند یتیم دیگر را تحت پوشش بگیرم.

این حامی طرح اکرام ایتام و محسنین، حمایت از کودکان یتیم را شیرین و موجب رضایت خداوند می‌داند و می‌گوید: بارها تصمیم گرفتم به دیدن پسر بچه یتیم بروم و مقدور نشد تا اینکه یک روز این ملاقات از سوی مسئولان کمیته امداد هماهنگ شد. برای آنکه بچه‌های آن خانواده خوشحال شوند، یک کیک تولد خریدم و به طور اتفاقی تولد مادر بچه‌ها بود و همه ما از این حُسن اتفاق خوشحال شدیم.

این دانشجوی حامی ایتام می‌افزاید: کودکی که حمایت از آن را بر عهده گرفته بسیار باهوش است و مشغول آموزش زبان انگلیسی است و پیشرفت بسیار خوبی داشته است، امیدوارم همچنان به لطف خدا از او حمایت کنم تا در تحصیل او کمک و همراهش باشم و شاهد پیشرفت‌های او باشم. همیشه کارنامه‌های درخشانش را برای من ارسال می‌کند و با استعدادی که دارد می‌تواند به خوبی در زندگی پیشرفت.

نظر شما