شناسهٔ خبر: 55665401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

در انتخابات داخلی جمهوری‌خواهان

شکست سنگین یکی دیگر از مخالفان دونالد ترامپ

صاحب‌خبر -
گروه بین‌الملل: لیز چنی، نماینده جمهوریخواه و دشمن قسم خورده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در رقابت‌های مقدماتی انتخابات میاندوره ای در ایالت وایومینگ شکست خورد.
چنی که دختر دیک چنی وزیر دفاع سابق آمریکا است، بعد از شکست در انتخابات قول داد هر کاری انجام دهد تا ترامپ دیگر هرگز رئیس‌جمهور نشود.
چنی در جریان استیضاح ترامپ با دموکرات‌ها همراه شده بود و در جریان کمیته تحقیقات حوادث ششم ژانویه نیز به عنوان تنها جمهوری‌خواه در کنار دموکرات‌ها علیه ترامپ شهادت داد. او هفتمین نماینده از ۱۰ نماینده کنونی جمهوریخواهان مخالف ترامپ مجلس نمایندگان است که در رقابت داخلی این حزب برای انتخابات پیش رو که حدود دو‌ماه دیگر برگزار می‌شود از کاندیداهای حامی ترامپ شکست خورده‌اند.

موفقیت ترامپ در برابر لیز چنی 
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشته است: لیز چنی سخنگوی جمهوریخواهان ضد ترامپ روز سه شنبه، در انتخابات درون حزبی که در ایالت وایومینگ آمریکا برگزار شد، شکست سختی را متحمل شد اتفاقی که نفوذ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بر حزبش را تقویت کرد.
از زمانی که خانم چنی 56 ساله جرات کرد به کمیته پارلمانی ملحق شود تا در خصوص نقش دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در حمله 6 ژانویه 2021 به #کنگره آمریکا بررسی کند، به یکی از چهره هایی تبدیل شده است که در فهرست سیاه دونالد ترامپ قرار دارند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همواره این کمیته را محکوم می‌کند. به همین علت، او تلاش کرد تا خانم لیز چنی را که از سال 2017 ، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا هست، شکست دهد. در همین راستا، دونالد ترامپ حمایت کامل خود را از هریت هیگمن، رقیب لیز چنی اعلام کرد که در نهایت وی (هریت هیگمن) توانست در روز سه شنبه در انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان پیروز میدان شد.
در ایالتی که طی انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، بیش از 70 درصد از واجدان شرایط در انتخابات، به دونالد ترامپ رای دادند، هریت هیگمن به ویژه بر نظریه گروه و حامیان دونالد ترامپ تکیه می کند؛ نظریه‌ای که بر اساس آن، انتخابات 2020 از رئیس‌جمهور سابق «دزدیده شد»، به رغم شواهد بی شماری که در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت و خلاف آن را ثابت کرد.
لیز چنی که به نوبه خود به برکناری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا رای داده بود که در نهایت وی (ترامپ) از آن فرار کرد، از بیش از یکسال پیش تلاش می‌کند این ایده که هنوز میلیون ها نفر از حامیان ترامپ به آن پایبند هستند، از بین ببرد.
لیز چنی در جلسه استماع کنگره که در اواسط ماه ژوئن برگزار شد با بیان این که در آمریکا، «ما به فرد یا یک حزب سیاسی سوگند نمی‌خوریم» گفت: دفاع از قانون اساسی شایستگی آن را دارد تا شغل سیاسی به خطر بیافتد.
از زمانی که لیز چنی در خصوص دونالد ترامپ و اطرافیانش تحقیقاتی را آغاز کرده است، چندین بار به مرگ تهدید شده است؛ به طوری که دیگر بدون حفاظت پلیس به جایی نمی رود.

نظر شما