شناسهٔ خبر: 55665349 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بدترین موج گرمای چین در 60 سال گذشته باعث تعطیلی کارخانه‌ها شده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- گرمای شدید و بی‌سابقه در چین باعث بسته شدن کارگاه‌ها و کارخانه‌ها شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان؛ استان سیچوان چین دستور تعطیلی تمام کارخانه ها به مدت شش روز را صادر کرده است تا کمبود برق در منطقه کاهش یابد زیرا موج گرمای سوزان سراسر کشور را فرا گرفته است. گفته شده موج گرمایی که امسال چین را فراگرفته، در 60 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

سیچوان یک محل تولید کلیدی برای صنایع نیمه هادی و پنل های خورشیدی است و سهمیه بندی برق به کارخانه های متعلق به برخی از بزرگترین شرکت های الکترونیکی جهان، از جمله تامین کننده اپل، فاکسکان و اینتل ضربه خواهد زد.
به گفته تحلیلگران، این استان همچنین مرکز استخراج لیتیوم چین – یکی از اجزای کلیدی باتری‌های خودروهای الکتریکی – است و به گفته تحلیلگران، تعطیلی آن ممکن است هزینه مواد خام را افزایش دهد.
چین با شدیدترین موج گرما در شش دهه اخیر مواجه است و دمای هوا در ده‌ها شهر از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) عبور کرده است. گرمای شدید باعث افزایش تقاضا برای تهویه مطبوع در ادارات و منازل شده و شبکه برق را تحت فشار قرار داده است. خشکسالی همچنین سطح آب رودخانه ها را کاهش داده و میزان تولید برق در نیروگاه های آبی را کاهش داده است.

خبر اصلی را در سی‌ان‌ان ببینید

نظر شما