شناسهٔ خبر: 55665260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات کشوری دانش آموزان پسر در البرز آغاز شد

کرج- ایرنا- مسابقات قهرمانی کشوری دانش آموزان پسر در۲ رشته ووشو و شنا روز چهارشنبه به میزبانی استان البرز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

حسین بابویی رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در گفت و گو با ایرنا  افزود: ۲۷۱ دانش‌آموز قهرمان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته ورزشی از جمله کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، شطرنج، شنا، ووشو، تکواندو، جودو و ژیمناستیک ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم با هم به رقابت می‌پردازند.
وی بیان داشت: مسابقات امسال با عنوان " یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید علیرضا شمسی "  با شعار " دانش آموز، ورزشکار، دوستدار و حافظ محیط زیست"  اجرا شده است.
وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات  در مجموع با حضور ۶۰۰ دانش آموز، مربی و سرپرست از سراسر کشور در البرز شروع شده است، یادآورشد: دانش آموزان از امروز تا ۲۹ مرداد ماه جاری در رشته های ووشو و شنا رقابت می کنند.
بابویی تصریح کرد:  در رشته ووشو ۱۵۳ ورزشکار از ۲۸ استان و در رشته شنا نیز   ۱۱۸ دانش آموز از ۲۰ استان شرکت کرده اند.
رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی  ادامه داد: مسابقات دانش آموزان در رشته شنا در استخر بین المللی دانشگاه خوارزمی و مسابقات رشته ووشو در سالن دانشگاه هنر کرج  برگزار می شود.
وی  گفت: دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات در خوابگاه مرکز تربیت مربی کشور مستقر در کرج  اسکان یافته اند.
رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی اظهارداشت: امسال استان‌های خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، البرز، اصفهان و تهران میزبان مسابقات قهرمانی ورزش دانش‌آموزی کشور هستند.
وی تاکید کرد: نفرات برتر هر رشته عضو تیم ملی خواهند شد و در رقابت‌های آسیایی و جهانی بر اساس تقویم و رشته ورزشی اعزام خواهند شد.
استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما