شناسهٔ خبر: 55664914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار ملایر: تکریم از آزادگان به عنوان شهدای زنده وظیفه همگانی است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر، آزادگان را مایه فخر نظام و ملت غیور ایران دانست و گفت: تکریم و تجلیل از آزادگان سرافراز به عنوان شهدای زنده و نماد عشق به وطن بر همگان واجب و ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز چهارشنبه به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در آئین تکریم از آزادگان شهرستان ملایر افزود: آزادگان اسوه‌های ایمان و پایداری هستند که بیشترین سختی‌ها را در دوران جنگ متحمل شدند.

وی اظهار داشت: آزادگان سرافراز با وجود همه نامهربانی‌های دوران اسارت، همواره آماده دفاع از وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی و جان دادن برای انقلاب و نظام هستند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه عظمت و بزرگی کار آزادگان باید تکرار شود تا به فراموشی سپرده نشود، ادامه داد: زبان ما از بیان شجاعت، دلیرمردی، از خودگذشتگی، همت بلند و اراده استوار آزادگان سرافراز قاصر است.

اسماعیلی بیان کرد: در راستای تکریم از جامعه ایثارگران این شهرستان، دیدار و سرکشی هفتگی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز در دستور کار است و همه مدیران باید به این امر مهم اهتمام ورزند.

به گفته وی آزادگان سرافراز همانند عقیله بنی‌هاشم و حضرت زینب(س)، این ظرفیت و پتاسیل بالقوه را دارند که دوران دفاع مقدس را به خوبی بازگو کنند و پیام‌رسان آن روزها باشند.

معاون استاندار همدان گفت: خانواده بزرگ ایثارگران و آزادگان با وجود همه مشکلات، باید در راستای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند، چراکه هدف دشمن القای ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن خدمات دولت و نظام است.

فرماندار ملایر: تکریم از آزادگان به عنوان شهدای زنده وظیفه همگانی است

عزم دولت سیزدهم رفع مشکلات مردم است

اسماعیلی خاطرنشان کرد: عزم و اراده دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مسائل و مشکلات مردم و همه اقشار جامعه به ویژه جامعه ایثارگران و آزادگان است.

وی یادآور شد: اگرچه حق آزادگان سرافراز به خوبی ادا نشده، اما به واسطه بستری که دولت سیزدهم مهیا کرده است، آنچه در توان داریم برای رفع مشکلات و مطالبات شما به کار خواهیم بست.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه ناکارآمدی و فاصله گرفتن برخی مسئولان از مردم در سال‌های گذشته مشکلاتی را به وجود آورد، افزود: این در حالیست که آیت‌الله رئیسی در کمتر از یکسال به تمام استان‌های کشور سفر کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گرفت.

اسماعیلی به دیگر اقدامات و موفقیت‌های بزرگ دولت سیزدهم در یکسال گذشته اشاره و بیان کرد: دولت سیزدهم خودش را خادم مردم می‌داند و در تلاش است تا سطح زندگی مردم ارتقا یابد.

دولت سیزدهم بن‌بستی برای کار ندارد

وی ادامه داد: در دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی، بن بست و انسدادی وجود ندارد و زمینه های لازم برای کار و تلاش و ارائه خدمت به مردم مهیا است.

معاون استاندار همدان تحقق ۷.۵ درصدی رشد اقتصادی در استان همدان و ایجاد چهار هزار و ۲۲ شغل در این شهرستان را از جمله اهداف مهم برشمرد و بیان کرد: در حوزه مسکن ۱۸ هزار نفر در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که بالغ بر چهار هزار نفر واجد شرایط هستند و پیش‌بینی ما رسیدن این تعداد به حدود هشت هزار نفر است.

اسماعیلی یادآور شد: واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی این شهرستان در حال فعالیت هستند و اقدامات خوبی در این شهرستان رقم خواهد خورد.

فرماندار ملایر: تکریم از آزادگان به عنوان شهدای زنده وظیفه همگانی است

آزادگان پشتوانه قوی برای نظام هستند

امام جمعه ملایر نیز آزادگان سرافراز را پشتوانه قوی در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: آزادگان ما تا پای شهادت نیز پیش رفتند و هر جا اسمی از استقامت، شجاعت و ایستادگی است، آزادگان نماد، الگو و سرمشق هستند.

حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" با بیان اینکه صدام این شجاعت و از خودگذشتگی آزادگان را به عینه دیده بود، حجت الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد را آزاده و روحانی والامقام دانست که در اخلاق و تواضع الگوی گران‌بهایی بود.

وی تاکید کرد: جامعه امروز به صبر و بردباری آزادگان نیاز دارد و این ویژگی و خصوصیت باید به نسل امروز و آینده منتقل شود.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه آزادگان سرافراز باید الگوی فرزندان ما باشند، ادامه داد: نظام اسلامی که شما به پای آن سینه زدید، امروز در اوج اقتدار است و این بنایی که به واسطه آزادگان سرافراز بنا شده است، باید حفظ شود.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به مشکلات آزادگان در کمیسیون پزشکی، تاکید کرد: کمیسیون پزشکی باید از افرادی تشکیل شود که آزادگان و جامعه ایثارگران را درک کنند.

اجازه ندهیم خدمات دولت زیر سوال برود

وی همچنین به خدمات ارزنده دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال ایجاد تحریک و اختلاف در بین مردم و مسئولان نظام است که باید بیش از هر زمان دیگری مراقب باشیم که خدمات دولت ارزشی آیت الله رئیسی و نظام زیر سوال نرود.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز با اشاره به تصویب ماده ۷۸ اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، اظهار داشت: پیگیری‌های خوبی در دولت سیزدهم در این زمینه در دست اقدام است که تا پایان امسال این امر محقق شود.

"منصور ابراهیمی" با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر از جامعه ایثارگری استان همدان بیکار هستند، با توجه به دغدغه مهم آزادگان در اشتغال فرزندان آنها، ابراز امیدواری کرد: درصدهای پایین‌تر از ۷۰ درصد نیز مشمول این قانون شود.

در این آئین ضمن تکریم و تجلیل از خدمات شایسته و تکرار نشدنی آزادگان سرافراز، جمعی از آنها به بیان مسائل، مشکلات، دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر ۱۱۹ آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد ۹ نفر آسمانی و سه نفر به مقام والای شهادت رسیده‌اند.

نظر شما