شناسهٔ خبر: 55664784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس آموزش و پرورش استثنایی اردبیل:

۱۶ هزار نوآموز در اردبیل غربال شدند

عادله جوادزاده

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: از آغاز طرح سنجش در استان اردبیل تاکنون ۱۶ هزار نوآموز بدو ورود به اول ابتدایی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

محمد شفاهی در جریان بازدید از مراکز و پایگاه‌های طرح سنجش در اردبیل اظهار کرد: از اول تیرماه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به اول ابتدایی در شهرهای مختلف استان آغاز شده و در مناطق عشایری نیز مهرماه شاهد برگزاری این طرح خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته صد درصد دانش‌آموزان بدو ورود به اول ابتدایی را در قالب این طرح مورد سنجش قرار دادیم که در بین استان‌ها جایگاه ممتاز را در اجرای طرح سنجش با پوشش صد درصدی داریم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت:‌ در طرح سنجش دانش‌آموزان از نظر بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و شاخص‌های هوش مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند که در صورت به دست نیاوردن امتیاز لازم به گروه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

شفاهی فعالیت ۱۳ پایگاه سنجش را در سطح استان به صورت ثابت و سیار یادآور شد و افزود: برای دانش‌آموزان بدو ورود به اول ابتدایی اجرای این طرح اجباری است که خانواده‌ها با پرداخت ۶۰ هزار تومان می‌توانند فرزندانشان را در این طرح مشارکت دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای پیش دبستانی‌ها نیز از مهرماه اجرای این طرح آغاز خواهد شد که اولیا به صورت اختیاری می‌توانند فرزندان خود را در این طرح مشارکت دهند.

شفاهی اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق سامانه نوبت‌گیری برای نوآموزان انجام می‌شود که تاکنون برای ۱۸ هزار نوآموز نوبت‌گیری در مدارس انجام شده که از این تعداد ۱۶ هزار نوآموز مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تنها یک درصد دانش‌آموزان در سطح استان به مدارس استثنایی هدایت می‌شوند، بیان کرد: مابقی دانش‌آموزان در مدارس عادی و تلفیقی فراگیر تحصیل خود را انجام می‌دهند و نظارت‌ها بر دانش‌آموزان با شرایط خاص به انجام می‌رسد.

شفاهی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در استان در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و ما سعی می‌کنیم خدمات آموزشی را به این دانش‌آموزان ارائه کنیم.

وی از راه‌اندازی اولین مدرسه اوتیسم در استان خبر داد و تصریح کرد: در سال‌های گذشته در قالب کلاس درس خاص دانش‌آموزان اوتیسم تحصیل می‌کردند که امسال قرار است با افتتاح مدرسه مستقل پذیرش این دانش‌آموزان را شاهد باشیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: غربال دانش‌آموزان دراین طرح به ۲ شکل اولیه و ثانویه انجام شده و در صورت نیاز نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند که به صورت رایگان بررسی‌های پزشکی و روانپزشکی در این مرحله انجام می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما