شناسهٔ خبر: 55664760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب:

پشت پرده لغو برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب | صاحبان صنایع را تهدید به لغو مجوز می‌کنند

مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب با گلایه از کارشکنی‌ها برای لغو برخی نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب از تهدید و سنگ‌اندازی‌ پیش پای برگزارکنندگان و صاحبان صنایع برای انصراف از برگزاری رویدادهایشان در شهر آفتاب سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از برگزاری هر رویدادی در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و ایجاد ترافیک گسترده و کلافه‌کننده در شهر، این سوال برای کارشناسان ترافیک و شهروندان پیش می‌آید که چرا با وجود صرف میلیاردها تومان در شهر آفتاب، باز هم نمایشگاه‌ها در این نقطه پرترافیک شهر برگزار می‌شود؟ این سوال بارها و بارها از سوی افکار عمومی تکرار شده ولی کمتر کسی به پاسخ درستی رسیده است.

حالا بعد از دو روز از برگزاری آخرین نمایشگاه در سئول، با مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب به گفتگو نشستیم تا درباره این عدم اقبال از شهرآفتاب که یک اپیدمی بزرگ بین صنایع شده، جویا شویم. او از دست‌هایی پشت پرده سخن گفت که نمی‌گذارند این مکان رونق بگیرد و فعال شود:

عباس تقدسی‌نژاد در گفت و گو با همشهری آنلاین با اشاره به مصوبه شورای‌شهر تهران مبنی بر ضرورت انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب از نمایشگاه بین المللی در محدوده سئول به شهر آفتاب گفت: بر این اساس وارد عمل شدیم و قرارداد برگزاری حدود ۴۰ نمایشگاه را در مجموعه شهر آفتاب منعقد کردیم که عمدتا تاریخ برگزاری این رویدادها در نیمه دوم سال جاری بوده است.

او ادامه داد: متاسفانه از حدود دو سه ماه پیش مواجهه جدی را از طرف سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در این زمینه شاهد هستیم. شرکت‌ها و صنایعی که برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی‌شان با شهر آفتاب قرارداد منعقد کرده‌اند با کارشکنی‌هایی مواجه می‌شوند و همین موضوع سبب شده‌است تا شرکت‌ها و طرف‌های قرارداد با شهر آفتاب از ترس لغو مجوز فعالیت‌شان پا پس بکشند و نمایشگاه‌هایشان را در محل نمایشگاه بین المللی تهران (سئول) برگزار کنند.

تقدسی نژاد با بیان اینکه برخی از این صنایع و برگزار کننده‌ها از اصناف مختلف، ضمن بازدید از امکانات فوق‌العاده شهر آفتاب بلافاصله با ما قرارداد بستند، از ادامه کارشکنی ها به‌رغم مصوبه شورای شهر خبر داد و گفت: برای مثال یکی از انجمن‌ها که نمایشگاهش از رویدادهای پرمخاطب به شمار می‌آید، بعد از برگزاری چندین نمایشگاه در نمایشگاه تهران اعلام کرد که می‌خواهد دوره بعدی نمایشگاه را در شهر آفتاب برگزار کند و بر همین اساس برای برپایی این رویداد در مجموعه شهر آفتاب برای دی ماه به توافق رسیدیم. اما یکی از شرکت‌هایی که به تازگی تاسیس شده و هیچ تجربه نمایشگاهی ندارد در برابر انجمن نمایشگاهی قرار گرفته و به همه استانداری‌ها و شهرک‌های صنعتی نامه زده است که شهر آفتاب محل برگزاری این نمایشگاه نیست. حتی تبلیغات برگزاری این نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی واقع در سئول را هم شروع کرده‌اند که مبادا این رویداد به شهر آفتاب منتقل شود.

او ادامه داد: بعضی از صاحبان صنایع، شرکت‌ها و انجمن‌ها از ترس لغو مجوز فعالیت و برگزاری نمایشگاه قید همکاری با شهر آفتاب را می زنند و نمایشگاهشان را در تهران برگزار می‌کنند. برخی دیگر از شرکت‌ها و انجمن‌ها هم که با ما قرارداد دارند برای ادامه فعالیت‌شان قراردادهای خود را با شهرآفتاب لغو می‌کنند.

مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب همچنین درباره برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در هفته جاری که ترافیک حاصل از آن در بخش‌های گسترده محدوده نمایشگاه تهران صدای مردم را درآورد، گفت: قرار بود این رویداد هم در شهر آفتاب برگزار شود و قرارداد آن هم موجود بود اما با اقداماتی که پیش‌تر عنوان شد، مجری برگزاری نمایشگاه قراردادش را با شهر آفتاب لغو کرد.

او با بیان اینکه شهر آفتاب ظرفیت‌های برگزاری همه نمایشگاه‌ها را دارد، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه خودرو مهر تائیدی بر این موضوع است و نشان می‌دهد که این مجموعه، توانایی بالایی برای برگزاری چنین رویدادهای پرمخاطبی را دارد. راه‌های دسترسی از طریق مترو، خدمات رستورانی، خدماتی و ... در این مجموعه وجود دارد. حتی در زمان سیل اخیر تهران و در زیر بارش باران، شهر آفتاب میزبان نمایشگاه ۴ روزه‌ای بود؛ بدون اینکه مشکلی پیش بیاید و به این رویداد کوچکترین لطمه‌ای وارد کند.

مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب در پایان به  نگاه کلان مدیریتی در مجموعه شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: طرح‌ها و  برنامه‌های متنوعی برای حاشیه نمایشگاه‌ها از جمله حرکت به سمت رویدادهای بانکی و دیجیتالی، انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کنیم. البته برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و پر مخاطب در مجموعه شهر آفتاب، نیاز به افزایش سالن‌های سرپوشیده نمایشگاهی از ۲۵ هزار متر مربع کنونی به ۱۲۰ هزار متر مربع داریم.

نظر شما