شناسهٔ خبر: 55664755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با رأی نمایندگان؛

صندوق‌های بازنشستگی مکلف به ارائه اطلاعات سوابق بیمه‌شدگان شدند

زهرا علیدادی

طبق مصوبه مجلس، کلیه صندوق‌های بازنشستگی مکلفند اطلاعات مربوط به سوابق بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان و مشمولین این قانون را در اختیار وزارت کار قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، موادی از طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی را تصویب کردند.

بر اساس ماده ۷ این طرح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به منظور پرداخت کامل مستمری بیمه شدگان موضوع ماده (۶) این قانون، زیرساخت‌های اجرایی لازم را از طریق"پایگاه ملی رفاه ایرانیان" فراهم نماید به نحوی که هریک از صندوق‌های بیمه‌گر به‌تناسب مدت پرداخت حق بیمه، سهم مستمری خود را در وجه متقاضیان مشمول پرداخت نماید.

در تبصره ماده ۷ این طرح آمده است؛ کلیه صندوق‌های بازنشستگی به استثنای سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی وزارت اطلاعات، مکلفند اطلاعات مربوط به سوابق بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان و مشمولین این قانون را در اختیار وزارت مذکور قرار دهند.

بر اساس ماده پیشنهادی مصوب وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید زیرساخت لازم برای اطلاع فرد ذینفع از سوابق خود را در سامانه رفاه ایرانیان فراهم نماید.

بر اساس ماده ۸، آئین‌نامه اجرایی این قانون ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین بر اساس پیشنهاد مصوب آئین‌نامه اجرای این قانون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و ظرف سه ماه باید به تصویب هیأت وزیران برسد.

مطابق با ماده ۹، از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی مصوب ۲۷/۳/۱۳۶۵ و ماده (۱) قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه‌های دولتی مصوب ۲۷/۱۰/۱۳۶۶ نسخ می‌گردد.

نظر شما