شناسهٔ خبر: 55664668 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

از زبان شهروندان؛

گلایه شهروندان از کمبود دفاتر پلیس +۱۰

بسیاری از امور شهروندی به پلیس+۱۰ سپرده شده، این درحالی است که تعداد شعب آن محدود است؛ بنابراین شهروندان نسبت به شرایط مذکور معترض و خواهان بررسی و اقدام مناسب مسئولان در این خصوص هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، اموری نظیر خدمات خرید دفترچه راهنمای وظیفه عمومی، خدمات اینترنتی وظیفه عمومی، خدمت تعویض کارت معافیت یا پایان خدمت، خدمت صدور المثنی کارت معافیت یا پایان خدمت و سایر خدمات وظیفه عمومی، پیگیری صدور کارت سوخت، صدور المثنی کارت سوخت و رفع مسدودی کارت سوخت خودروهای دیزلی، تمدید گواهینامه یا گرفتن گواهینامه المثنی، صدور، تعویض، تمدید و دریافت شناسه گذرنامه توسط پلیس +۱۰ انجام می‌شود.

همچنین سایر امور نظیر درخواست گواهی تأیید عکس، خدمت اعلام فقدان اسناد، مدارک و وسایل، خدمت صدور وضعیت خلافی خودرو، خدمات اطلاعات اقتصادی خانوار (یارانه)، خدمت درخواست گواهی پروانه کسب و گواهی عدم سوءپیشینه و خدمت اخذ علائم بیومتریک (چهره) در این دفاتر قابل انجام است.

افزایش مراجعه به پلیس +۱۰ با نزدیک شدن به اربعین حسینی

طی ایام نزدیک شدن به اربعین حسینی درپی افزایش مراجعه نسبت به تمدید و صدور پاسپورت، پلیس +۱۰ قادر به سرویس‌دهی کافی نیست و برخی از شعب به منظور سودآوری بیشتر، دفتری بسیار کوچک در مکانی نامناسب برای ارائه خدمت انتخاب کرده‌اند و با تجمع جمعیتی متراکم در چنین دفاتری، احتمال سرایت کرونا به شدت افزایش می‌یابد.

آنچه مسلم است ضرورت دارد با افزایش تعداد دفاتر پلیس +۱۰ و اصلاح وضعیت سرویس‌دهی، شرایط مناسبی برای خدمات‌رسانی به مردم فراهم شود.

عده‌ای از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به شرایط موجود حال حاضر گلایه داشتند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان به این موضوع بودند. شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند و دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از طریق همین شماره تماس اقدام کنند.

نظر شما