شناسهٔ خبر: 55664439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان:

۶ هزار دام سبک از عشایر و دامداران گلستان خریداری می شود

جامی با‌ اشاره به ضرورت تلاش حداکثری برای برقراری تعادل بین عرصه و مصرف گوشت قرمز گفت: در این راستا ۶ هزار دام سبک از عشایر و دامداران گلستان خریداری می شود.

صاحب‌خبر -

«محمد رضا جامی» در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارداشت: تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ راس بره نر با وزن مجموع ۱۲۵ هزار کیلوگرم از ابتدای مرداد تاکنون از عشایر و دامداران خریداری شده است.

 

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان گفت: این دام‌ها به قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار استان خریداری می شود و تاکنون برای خرید این دام های سبک بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

جامی افزود: خرید دام تا زمان برقراری تعادل بین میزان تولید و مصرف در بازار ادامه خواهد داشت و محدودیتی در این خصوص نداریم.


وی گفت: پیش از این قیمت خرید دام زنده زیر ۷۰ هزار تومان بود و با ورود اداره پشتیبانی امور دام این رقم به کیلویی ۸۵ هزار تومان رسید.

 

به گفته مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان، پیش بینی می‌شود با خرید ۵ تا ۶ هزار راس دام سبک از تولید کنندگان بازار به تعادل برسد.

 


جامی گفت: علاوه بر دام سبک، خرید دام سنگین هم در استان به زودی آغاز می‌شود و تاکنون درخواست برای خرید ۱۰۰ راس دام سنگین ارائه شده است.


مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان گفت: خرید دام سنگین کیلویی ۸۶ هزار تومان خواهد بود و دام‌های خریداری شده در قالب گوشت منجمد در زمان مناسب به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

پایان پیام/727

نظر شما