شناسهٔ خبر: 55664327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۶ کرونایی هفته اخیر در مراکز دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: کرونا باعث بستری شدن ۶۶ بیمار کووید مثبت در مراکر درمانی ۶ شهرستان زیرمجموعه این دانشگاه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کامران قدس روز چهارشنبه به رسانه ها افزود:۶۶ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در هفته اخیر در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

وی درباره آخرین آمار شیوع کرونا  بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۶۲۵۷۷ مورد مثبت کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته (از نوزدهم الی بیست و ششم مرداد ۱۴۰۱) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۶ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع کرونا  تاکنون به ۱۲ هزار و ۱۲۲ نفر رسید و ۵۰ هزار و ۴۵۵ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰۸۸۹ نفر رسید.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان مهدیشهر از قرمز به زرد، شهرستانهای سمنان و شاهرود از قرمز به نارنجی و شهرستان گرمسار از زرد به نارنجی تغییر وضعیت دادند. 

در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار، سرخه، دامغان و آرادان نارنجی و شهرستان های مهدیشهر و میامی زرد کرونایی هستند. 

نظر شما