شناسهٔ خبر: 55663804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قونیه آوردگاهی تلخ برای پرافتخارترین جودوکار ایران

همدان- ایرنا- دومین روز رقابت‌های جودو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیز برای جودوکاران کشورمان خوش‌یمن نبود و منجر به حذف ناباورانه گزینه اصلی قهرمانی تیم ملی بانوان ایران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا در دومین روز رقابت‌های جودو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شهر قونیه کشور ترکیه، هفت نماینده ایران در ۲ بخش زنان و مردان روی تاتامی رفتند که موفقیت و مدالی حاصل نشد تا تیم ایران در بخش انفرادی، دست خالی بماند.

"مریم بربط" جودوکار همدانی و شانس اصلی کسب مدال تیم ملی جودو بانوان در این مسابقات نتوانست به موفقیت برسد و با وجود اینکه فرصت رسیدن به نشان برنز را داشت به این مهم دست نیافت.

بربط شروع طوفانی در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم این رقابت‌ها داشت و در نخستین مسابقه با نمایشی جذاب و دیدنی نماینده سنگال را در یک دقیقه و ۵۳ ثانیه ایپون کرد که حاضران در سالن به خاطر نمایش زیبا، او را تشویق کردند.

در ادامه مبارزات زیبا و جذاب بربط، او به مصاف "بیامی" جودکار کشور کامرون رفت و دومین ایپون را مقابل حریف خود رقم زد.

بربط که مدال نقره مسابقات جوانان آسیا را دارد، در سومین مسابقه و ماقبل فینال به مصاف حریفی از کشور ازبکستان رفت و پس از واگذاری این دیدار مقابل حریف خود به جدول شانس مجدد راه یافت.

وی برای رسیدن به مدال برنز به مصاف نظرووا از ازبکستان رفت و مقابل این جودوکا که مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را دارد؛ شکست خورد و به مدال برنز نرسید.

به گزارش ایرنا مریم بربط بانوی جودوکار همدانی مردادماه سال ۱۳۹۸ با کسب مدال نقره قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه، تاریخ ساز شد.

این بانوی افتخارآفرین وزن منفی ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹، اولین بانوی جودوکار ایرانی بود که در رقابت‌های جوانان به مدال نقره رسید.

بربط در این وزن تاریخ‌سازی کرد و اولین بانوی فینالیست تاریخ جودوی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.

برچسب‌ها:

نظر شما