شناسهٔ خبر: 55663490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در نشست ستاد نوآوری یزد مطرح شد؛

انتقاد معاون رئیس جمهور از افتتاح نصفه نیمه کارخانه نوآوری یزد| کارخانه به برج و پاساژ تبدیل نشود

یزد- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه کارخانه نوآوری یزد، نصفه نیمه ایجاد شده است، اظهار داشت: زیبنده نیست که این کارخانه تبدیل به برج و پاساژ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار؛ سورنا ستاری عصر سه شنبه در نشست ستاد نوآوری فناوری و اقتصاد دانش بنیان که در استانداری یزد برگزار شد، درباره کارخانه نوآوری یزد اظهار داشت: کار احداث اولین کارخانه نوآوری استان در یزد آغاز و با همکاری استانداری و بخش خصوصی دنبال شد.

وی ادامه داد: این کارخانه به عنوان نماد کارآفرینی یزد مطرح است و فاز دوم آن باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یزد در زمینه دانش بنیان ظرفیت بسیار خوبی دارد و کارآفرینان بسیاری پرورش داده است، عنوان کرد: بی شک کارآفرینی یکباره اتفاق نمی افتد بلکه مرحله به مرحله به وقوع می پیوندد و کارآفرینانی که پله پله رشد کرده اند، ارزش حمایت دارند زیرا بدون هیچ رانتی رشد کردند و مقاوم ایستاده‌اند.

صنایع معدنی و نساجی در حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری کنند

ستاری با اشاره به اینکه یزد توان بسیار بالایی در حوزه هوش مصنوعی دارد، عنوان کرد: حوزه دانش بنیان و توسعه کاملا وابسته به فرهنگ است و ارتباط بین شرکت‌های بزرگ و بدنه دانش بنیان هنوز چندان شکل نگرفته و جای شرکت‌های بزرگ در حوزه معدن و نساجی در این جلسه خالی است.

وی ادامه داد: باید اقدامی انجام داد تا این شرکت ها بتوانند در دانش بنیان سرمایه گذاری کنند زیرا این بازار داخلی است و سودهای بسیار خوبی برای آنها و جامعه دارد و این موضوع باید در استان و حتی کشور هدفگذاری شود.

ستاری با اشاره به اینکه تعرفه ای که برای خام فروشی تعیین شده، سبب شده تا شرکت‌های بزرگ به سمت دانش بنیان بیایند، افزود: یکی از اصول دانش بنیان، ماشین سازی است و باید بتوانیم طراحی آنها را خودمان انجام دهیم و اگر اینگونه نباشد بعدا برای توسعه این صنعت به مشکل بر می خوریم.

ایجاد مشوق‌های خوب برای شرکت‌های سرمایه‌گذار در حوزه دانش بنیان

وی ادامه داد: مشوق های خوبی برای شرکت های بزرگ در نظر گرفته شده و این موضوع هدفگذاری ۲۰ سال آینده شرکت های دانش بنیان است و در حال حاضر موضوع دانش بنیان از موضوع پارک علم و فناوری فراتر رفته و باید با بازیگران بزرگ این عرصه وارد بحث شویم زیرا بیشترین تعاملات در آینده با وزارت اقتصاد و وزارت صمت است چون اینها بازیگران این عرصه در آینده خواهند بود.

ستاری عنوان کرد: بسیاری از بخش های قانون تعهدات بزرگی برای شرکت های بزرگ ایجاد کرده تا آنها وارد این عرصه شوند و تمام بخش های مختلف جامعه باید نقش و وظیفه خود را انجام دهند تا بحث توسعه دانش بنیان به صورت کامل محقق شود.

ستاری با اشاره به اینکه به نفع شرکت های بزرگ است و امتیازات خوبی برای آنها دیده شده که به این عرصه ورود کنند، تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد می توانیم امیدوار باشیم فرزندان نخبه یزد در داخل این شهر می مانند و برای توسعه این استان قدم بر می‌دارند.

نظر شما