شناسهٔ خبر: 55662253 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بررسی برنامه ها و فعالیت های حج و اربعین امسال درنشست شورای مدیران بعثه

برنامه ریزی ها و فعالیت های حج تمتع و اربعین ۱۴۰۱ در نشست شورای مدیران بعثه مقام معظم رهبری مطرح و بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان،  برنامه ریزی ها و فعالیت های حج تمتع و اربعین ۱۴۰۱ در نشست شورای مدیران بعثه مقام معظم رهبری مطرح و بررسی شد.  

 

در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام ‌ والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، معاونین فرهنگی و بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در باره برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته درحج تمتع امسال و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین درباره برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در خصوص مراسم اربعین 1401 گزارش دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در گزارش خود خواستار حضور فعال تر معاونت ها و مدیریت های بعثه در برنامه های موسم اربعین شد و شکل گیری کمیته های فرهنگی در استان های سراسر کشور را گام مهمی در راستای ساماندهی برنامه ها و ورود به حوزه های جدید برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین عنوان کرد.
وی با بیان هماهنگی های صورت گرفته با استانداری ها برای برگزاری مراسم زیارت اربعین، قرائت زیارت اربعین در زندان‌ها و ارائه خدمات بهداشتی به زندانیان، استقرار مبلغان در موکب ها، پشتیبانی از زائران خارجی و ترانزیت و فعالیت های قرآنی و رسانه ای و برگزاری شب شعر اظهار داشت: در 18 صفر نیز همایش مقاومت و اربعین با همراهی اتحادیه دانشگاهیان عراق در کربلا برگزار خواهد شد.  
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا امسال حضور زائران خارجی در مراسم اربعین به صورت انبوه خواهد بود، خواستار نقش آفرینی معاونت ها و بخش های مختلف بعثه در پشتیبانی از برنامه ریزی های صورت گرفته در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین شد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: ازحضور قاریان اعزامی به مراسم اربعین به خوبی استفاده شود و معاونت بین الملل بعثه نیز فردی را معین کند تا در ارتباط با کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین مسایل مربوط به این حوزه را در طول سال به صورت مستمر پیگیری نماید.
در گزارش های معاونین بین الملل و فرهنگی بعثه نیز به گزیده فعالیت های تبلیغی و هیئت علمی بعثه و فعالیت های فرهنگی از جمله محافل انس و معرفت، دعاهای کمیل و ندبه، مدینه و بقیع شناسی، آیین های مناسبتی و جلسات برگزار شده با اهل سنت، دانشگاهیان، جوانان، فرهیختگان و ... اشاره شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از حاضران خواست که هرچه سریعتر گزارش های مربوط به حوزه خود را تکمیل کرده و ارائه دهند  تا اشکالات احتمالی بررسی و دربرنامه ریزی های حج آینده مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/47

نظر شما