شناسهٔ خبر: 55661976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه: نمایندگان ایران بیشترین تلاش را برای منافع خود در وین داشتند

نماینده روسیه در مذاکرات برجام از تلاش دیپلمات‌های ایران برای بهره‌مندی از بیشترین منافع در توافق هسته‌ای خبر داد.

صاحب‌خبر -

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی از تلاش نمایندگان کشورمان برای رسیدن به بیشترین منافع ایران در توافق هسته‌ای خبر داد.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «اکنون بر عهده ایران، مقامات و پارلمان این کشور است تا تصمیم بگیرند. اما به عنوان رئیس هیئت مذاکره کننده روسی در این مذاکرات، می‌توانم بگویم دیپلمات‌های ایران تمام تلاش خود را برای اطمینان از تامین منافع این کشور انجام دادند.»

این در حالی است که او روز گذشته تایید کرده بود که پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای سازنده بود و توپ اکنون در زمین آمریکاست.

ساعاتی بعد وزارت امور خارجه آمریکا در بیانه‌ای اعلام کرد: «پاسخ‌های ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم و اکنون در حال بررسی آن هستیم.»

«نبیله مسرالی» سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا هم پیشتر در نشستی مطبوعاتی تأیید کرده بود که اتحادیه اروپا پاسخ تهران را به جوزپ بورل در زمینه احیای برجام دریافت کرده است.

اما پس از این در تازه‌ترین اظهارات «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «موضع ما واضح بوده و تأکید کرده‌ایم که مذاکرات کنونی صرفاً به برنامه هسته‌ای ایران تعلق دارد نه بیشتر. موضعمان را با اسرائیل نیز به اشتراک گذاشته‌ایم. مهم برای ما و باقی شرکا اعم از اروپا و اسرائیل این است که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.»

نظر شما